Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje

Yle taipui poliitikkojen painostukseen Nuorisosäätiö-uutisoinnissa

Uutiset, Media, | torstaina 27.01.2011 - Toimitus

Ylen uutis- ja ajankohtaistoiminnasta vastaava johtaja Atte Jääskeläinen sanoo, että Yle on tehnyt yksiselitteisesti virhearvion mainitessaan muiden muassa Mari Kiviniemen ja Juha Rehulan Nuorisosäätiö-tuen saajina, kirjottaa Turun Sanomat. Materiaaliin ei hänen mukaansa perehdytty tarpeeksi

Näistä ministereistä poliisin esitutkintamateriaalista löytyi näyttö, jonka mukaan he eivät ole saaneet Nuorisosäätiön tukea.

Jääskeläisen mukaan Ajankohtainen kakkonen julkaisi sellaisenaan poliisin esitutkintamateriaalista luettelon yhdistyksistä ja edunsaajista, joille Nuorisosäätiön rahaa on mennyt. Toisesta kohtaa materiaalista käy kuitenkin ilmi, että kyseisille henkilöille ei ole tukea mennyt, vaan yhdistysten raha on mennyt johonkin muualle.

Jääskeläinen sanoo, että Yle tunnustaa virheensä avoimesti ja ottaa virheestä opiksi. Ylen anteeksipyynnöstä uutisoi Turun Sanomat.

Keskustan puoluesihteeri Timo Laaninen painosti Yleisradiota tekemään "johtopäätöksiä" Yleisradion ajankohtaistoimituksen toiminnasta. Aiheesta kirjoitti sanomalehti Kaleva.

 


Toimitus

Kommentointi

Et ole kirjautunut

Mikali haluat jättää kommentin, sinun tulee kirjautua sisään

EIkö sinulla ole tunnusta? Rekisteröidy tästä


Nimi

Otsikko:

Kommentti: