Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje

Verkkomainonta kasvoi eniten viime vuonna - printti heikkenee jatkuvasti

Uutiset, Media, | keskiviikkona 28.01.2009 - Toimitus

Mediamainontaan käytettiin Suomessa vuonna 2008 yhteensä 1500,9 miljoonaa euroa. Se on 1,7 prosenttia enemmän kuin edellisenä vuonna. Verkkomainonta kasvoi 34,2 prosenttia. Printti menettää asemiaan.

Printtimedia, sekä sanoma- että aikakauslehdet, on menettänyt asemaansa tasaisesti. Sen osuus mediamainonnasta on yhteensä 65,5 prosenttia.

Verkkomediamainontaan panostettiin 34,2 prosenttia enemmän kuin vuotta aiemmin. Sen osuus nousi 10,1 prosenttiin.

Bannereiden ja luokiteltujen verkkomainosten kauppa kasvoi 25 prosenttia. Niiden osuus koko mainonnasta oli 5,2 prosenttia. Tämän mainonnan määrä oli 78,1 miljoonaa euroa.

Sähköisten hakemistojen ja hakusanamainosten kasvu oli 44 prosenttia. Niitä ostettiin 73,5 miljoonalla eurolla.

Lue Taloussanomien juttu aiheesta


Toimitus

Kommentointi

Et ole kirjautunut

Mikali haluat jättää kommentin, sinun tulee kirjautua sisään

EIkö sinulla ole tunnusta? Rekisteröidy tästä


Nimi

Otsikko:

Kommentti: