Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje

Verkkolehti Uusi Suomi kääntynyt nousuun alkuvuonna

Uutiset, Media, | tiistaina 11.05.2010 - Toimitus

Uuden Suomen päätoimittaja ja toimitusjohtaja Markku Huusko kertoo, että tänä keväänä myynti on noussut kohisten. Uuden Suomen taloudellinen tulos vuonna 2009 oli heikko.

Uusi Suomi aloitti toimintansa lokakuussa 2007. Verkkolehti saavutti viime viikolla ennätyksellisesti jo yli 237 000 eri kävijää. Lehden pääomistaja on Niklas Herlin ja päätoimittajana toimii Markku Huusko.

Uuden Suomen kevät 2010 on sujunut myös kävijöillä mitattuna mielessä erinomaisesti. Verkkolehti teki viime viikolla jälleen uuden ennätyksen, kun eri kävijöitä oli jo yli 237 000 ja sivulatauksia liki kaksi miljoonaa. Arkipäivisin palvelua seurasi keskimäärin 70 000 käyttäjää. Luvut ovat nousseet viime keväästä yli 50 prosentti

Uuden Suomen taloudellinen tulos vuonna 2009 oli heikko. Verkkolehteä julkaiseva yhtiö teki tappiota 646 000 euroa. Tilikauden tappio oli vain tuhat euroa pienempi kuin vuonna 2008.

Syy heikkoon tulokseen oli jyrkästi laskenut liikevaihto, joka putosi edellisvuoden 421 000 eurosta 275 000 euroon. Kulut pysyivät kurissa ja laskivat kautta linjan.

Liikevaihdon epäsuotuisa kehitys johtui mainosmyynnin syöksystä, joka alkoi loppukeväästä ja kesti pitkälle syksyyn 2009.

Tämä kevät on ollut Uudelle Suomelle taloudellisesti aivan erinäköinen. Myynti on kasvanut ensimmäisen vuosikolmanneksen aikana tammi-huhtikuussa noin 100 prosenttia. Osin tämä on johtunut talouskriisin helpottamisesta, osin myynnin uudelleen organisoimisesta.

"Kun mainosmyynti sakkasi suurelta osin talouskriisin vuoksi, saimme siipeemme pahan kerran".

- Vuosi 2009 oli Uudelle Suomelle taloudellisesti murheellinen, vaikka lukijoiden määrä kasvoi voimakkaasti. Kun mainosmyynti sakkasi suurelta osin talouskriisin vuoksi, saimme siipeemme pahan kerran. Taloudellinen ilmapiiri alkoi kohentua syksyllä 2009, mikä tapahtui meidän näkökulmastamme kreivin aikaan, sanoo Kustannusosakeyhtiö Uuden Suomen toimitusjohtaja ja verkkolehden päätoimittaja Markku Huusko.

Uuteen Suomen myyntijohtajaksi rekrytoitiin viime syksynä Pirkko Virtanen, jolla on kokemusta Arvopaperi-lehden ja Talentumin myyntitehtävistä. Hän on luonut Uudelle Suomelle muun muassa uuden tapahtumakonseptin, joka on saavuttanut tänä keväänä suurta suosiota.

Uuden Suomen kevät 2010 on sujunut myös kävijöillä mitattuna mielessä erinomaisesti. Verkkolehti teki viime viikolla jälleen uuden ennätyksen, kun eri kävijöitä oli jo yli 237 000 ja sivulatauksia liki kaksi miljoonaa. Arkipäivisin palvelua seurasi keskimäärin 70 000 käyttäjää. Luvut ovat nousseet viime keväästä yli 50 prosenttia.

Lue Uuden Suomen oma uutinen


Toimitus

Kommentointi


Nimi:

Otsikko:

Kommentti: