Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje

Toimittajat tuomitsevat arabien päätöksen katkaista Iranin tv-lähetykset

Uutiset, Media, | torstaina 05.11.2009 - Toimitus

Kansainvälinen toimittajajärjestö (IFJ) arvostelee Saudi-Arabiassa ja Egyptissä sijaitsevien satelliittioperaattoreiden päätöstä katkaista Iranin television, Al Alamin, arabiankieliset satelliitti-tv:n lähetykset.

Tämä on ikävää uutiskanavaan kohdistuvaa poliittista sensuuria, IFJ kertoo tiedotteessaan. ”Satelliittioperaattorin tulee kunnioittaa Al Alamin toimituksellista riippumattomuutta ja sallia moniarvoisuus julkisessa tiedonvälityksessä”, sanoo Aidan White, IFJ:n pääsihteeri.

Syynä sanasotaan Iranin ja sen arabialais-länsimaalaisen kilpailijan välillä ovat iranilaisen Al Alamin tekemät uutiset käynnissä olevasta Jemenin konfliktista. Kilpailijoita ovat saudien omistama Arabsat network ja egyptiläinen Nilesat. Iranilaiset väittävät Saudi-Arabian tukevan Jemenin hallintoa, IFJ toteaa.


Toimitus

Kommentointi

Et ole kirjautunut

Mikali haluat jättää kommentin, sinun tulee kirjautua sisään

EIkö sinulla ole tunnusta? Rekisteröidy tästä


Nimi

Otsikko:

Kommentti: