Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje

SBS Media irtisanoo maakuntaradioissa, SBS syyttää Yleisradiota

Uutiset, Media, | maanantaina 11.06.2012 - Toimitus

SBS Media supistaa kiristyneen kilpailun takia maakuntakaupungeissa paikallisradioiden toimintaa irtisanomalla väkeä. SBS ryhtyy lähettämään Radio Cityn ohjelmaa Tampereella, Jyväskylässä, Oulussa ja Turussa.

Tampereen Radio 957:n, Radio Jyväskylän, Oulun Radio Megan ja Turun Radio Sadan nimet vaihtuvat Radio Cityksi. Paikallista ohjelmaa lähetetään jatkossa  mm. Oulussa tunnin verran päivässä sekä jääkiekkoselostukset. 

Radio Cityn prime time –ohjelmisto tehdään jatkossa keskitetysti menestykseksi osoittautuneen, ns. Iskelmä-mallin mukaisesti. Valtaosa ohjelmavirrasta tuotetaan ja lähetetään Helsingistä.  Muutoksen jälkeen esimerkiksi Radio Sataa kutsutaan nimellä Radio City Turku. Alueellinen mainonta säilyy ennallaan. Muutos ei vaikuta The Voicen, Iskelmän tai raahelaisen paikallisradio Radio Pookin toimintaan.

Kaupallisen radion kilpailukenttä on kiristynyt voimakkaasti Ylen ja etenkin sen maakuntaradioiden kehittämismahdollisuuksien vahvistuttua mediamaksupäätöksen myötä. Lisäksi Sanoman Metroradio-kaupan myötä ala keskittyy.

- Kaupallinen radio toimii puhtaasti kaupallisin ehdoin. Meillä ei ole yhteiskunnan tukemia media- tai tilausmaksuja, vaan toimimme asiakkailtamme mediamyynnistä saatavien tulojen varassa. Nyt on valmistauduttava kiristyvään kilpailuun uusin keinoin, toteaa SBS Median toimitusjohtaja Leena Puntila.

SBS Media uskoo radion maltilliseen ja verkkosisältöjen käytön merkittävään kasvuun. Yhtiössä on jo vuosien ajan tuotettu onnistuneesti sisältöä radion lisäksi verkkoon ja mm. tabletteihin.

- Haluamme tarjota kuuntelijoille laadukkaita kanavia, jotka tarjoavat kohderyhmilleen ja näitä tavoitteleville mainostajille erinomaista sisältöä ja innovatiivisia mainonnan ratkaisuja niin radiotaajuudella kuin verkossakin, Puntila jatkaa.

SBS Media aikoo kehittää verkkopalveluitaan merkittävästi loppuvuoden aikana. Voice.fi:ssä vierailee viikoittain jo 300 000 eri kävijää ja yhteensä SBS Median verkkosivuilla vierailee lähes puoli miljoonaa eri kävijää viikoittain.

- Tuotamme sisältöä tulevaisuudessakin monikanavaisesti ja yhtiön strategian mukaisesti monen sisällöntuottajan painopiste siirtyy radiosta verkkoon. Muutos vaikuttaa työnkuviin ja -tehtäviin, joten olemme aloittaneet yt-neuvottelut, joilla saattaa olla henkilöstövaikutuksia alueellisissa toimituksissa, kertoo Puntila.

 

 


Toimitus

Kommentointi

Et ole kirjautunut

Mikali haluat jättää kommentin, sinun tulee kirjautua sisään

EIkö sinulla ole tunnusta? Rekisteröidy tästä


Nimi

Otsikko:

Kommentti: