Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje

Sanoma Magazines tähtää monikanavaiseksi

Uutiset, Media, | torstaina 25.10.2012 - Toimitus

Aikakauslehtikustantaja Sanoma Magazines organisoi toimintansa uudelleen 1. marraskuuta lähtien. Uusi rakenne tukee yhtiön tavoitetta kehittää toimintaansa entistä kohderyhmälähtöisemmäksi, turvata printtiliiketoiminnan menestys muuttuvassa toimintaympäristössä sekä luoda uutta monikanavaista liiketoimintaa.

Organisaatiossa on kaksi liiketoiminnasta, sisällöistä ja brändeistä vastaavaa yksikköä, Aikakausmedia ja sisältömarkkinointi sekä Lasten ja nuorten media & digitaalinen liiketoiminta. Niiden tukena toimivat koko yhtiötä palvelevat myynti- ja tukiyksiköt, joihin kuuluvat muun muassa Kuluttaja-asiakkuudet, Yritysasiakkuudet ja myynti, Digitaaliset julkaisut sekä Designkeskus.

”Uusi rakenne on vastauksemme mediankulutuksen ja toimintaympäristön nopeiden muutosten meille asettamaan haasteeseen. Tavoitteena on turvata perinteisen printtiliiketoimintamme menestymisen edellytykset muuttuvassa toimintaympäristössä sekä aloittaa määrätietoinen kehittyminen kohti aidosti monikanavaista mediataloa”, toimitusjohtaja Clarisse Berggårdh sanoo.

”Tulemme tarjoamaan sekä kuluttaja- että yritysasiakkaillemme uusia palveluja, ratkaisuja ja tuotteita. Panostamme kanta-asiakkaidemme kokonaisvaltaiseen palvelemiseen ja tarjoamme kaupallisia sisältöpalveluja ulkopuolisille kumppaneille aivan uudessa mittakaavassa. Vahvuuksiamme ovat myös tulevaisuudessa laadukkaat ja erottuvat sisällöt, huipputason visuaalinen osaaminen sekä houkuttelevat brändit. Myös yhteistyömme Sanoman muiden medioiden kanssa tiivistyy”, Clarisse Berggårdh kertoo.

Esimerkkejä uusista toimintatavoista ovat muun muassa tekniikka-, auto- sekä Vauva- ja Meidän Perhe -lehtien yhteistoimitukset. Uusi Designkeskus kokoaa yhteen suuren osan yhtiön visuaalisista osaajista.

 

Sanoma Magazinesin johtoryhmä 1. marraskuuta alkaen:

 

toimitusjohtaja Clarisse Berggårdh

kustantaja Riitta Pollari, Aikakausmedia ja sisältömarkkinointi

kustantaja Ulla Leppä, Lasten ja nuorten media & digitaalinen liiketoiminta

johtaja Sanna Myller, Yritysasiakkuudet ja myynti, Yritysmedia

johtaja Heidi Ioannidou, Kuluttaja-asiakkuudet

talousjohtaja Leena Havas

henkilöstöpäällikkö Sari Kähärä, Business HR

kehitysjohtaja Vesa Kemi

Sanoma Magazinesissa käytiin uudelleenorganisointiin liittyen yt-neuvottelut, jotka päättyivät 22. lokakuuta. Uudelleenorganisoinnin myötä yhtiöstä on irtisanottu 69 työntekijää.

 

 

 


Toimitus

Kommentointi

(Ei otsikkoa)

29.10.2012

Pitäisikö tähän soveltaa tasarvolakia tai mieskiintiötä?


Nimi:

Otsikko:

Kommentti: