Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje
uutisen kuva

Verkkomedia on jo lähes tasoissa sanomalehtien kanssa. Lähde: Kantar TNS Vähittäiskauppa mainostaa edelleen eniten. Lähde: Kantar TNS Sähköiset media ohittivat printin mainosrahoissa. Lähde: Kantar TNS

Sähköiset mediat ottavat jo 55 prosenttia mainosrahoista

Uutiset, Media, | perjantaina 03.02.2017 - Toimitus

Mediamainontaan käytettiin yhteensä 1168 miljoonaa euroa vuonna 2016 ja vuosi päättyi hienoiseen 0,9 % kasvuun - ensimmäistä kertaa moneen vuoteen. Panostukset sähköisiin medioihin ovat nyt 55 prosenttia mainonnan kokonaisinvestoinneista.

Kantar TNS:n raportin mukaan mainonnan panostukset painetuissa sanomalehdissä vähenivät, mutta laskeva trendi on loiventunut. Painetuissa aikakauslehdissä mainonta laski erityisesti yleisö- ja asiakaslehdissä mm. muutaman asiakaslehden siirryttyä kokonaan verkkoon. Mainonnan määrä TV:ssä pysytteli edellisen vuoden tasolla ja se on myös pitänyt osuutensa mainonnan kokonaismäärästä. Verkkomainonta kasvoi erityisesti mobiilimainonnan vauhdittamana. Viime vuosi oli menestyksekäs myös elokuva-, radio- ja ulkomainonnalle.

Kantar TNS:n kuukausittaisen mediaseurannan mukaan vähittäiskauppa nappasi jälleen neljäsosan kaikista mediamainonnan investoinneista. Sekä kaupan että autoalan mainonta piristyi. Suurimman kasvuprosentin saivat aikaan kuitenkin telealan brändit. Brändimainonnan osuus mediamainonnan kokonaisuudesta oli edelleen merkittävä, 60 %. Sen määrä kuitenkin laski viime vuonna perinteisissä medioissa 1,7 %.

Mainosvuosi-tilaisuudessa palkittiin vuoden 2016 ansioituneena mainostajana VV-Auto Group Oy.


Toimitus

Kommentointi


Nimi:

Otsikko:

Kommentti: