Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje

Radio Nova on jälleen Suomen suurin kaupallinen radiokanava

Uutiset, Media, | tiistaina 28.03.2017 - Toimitus

Finnpanelin Kansallisen Radiotutkimuksen mukaan Radio Nova on Suomen kuunnelluin kaupallinen radiokanava. Uusimmassa kolmen kuukauden mittauksessa Radio Nova tavoitti 1,217 miljoonaa viikkokuulijaa, ja sen kaupallinen kuunteluosuus oli 17,3 %.

 Toiseksi suurimmalla kanavalla Radio Suomipopilla kuunteluosuus oli 15,5 %. Tämä oli jo toinen kerta peräkkäin, kun Radio Nova oli kolmen kuukauden luvuissa ykköspaikalla niin kuuntelijoiden kuin tavoittavuuden suhteen.

-Kun Radio Nova siirtyi Bauer Medialle reilu vuosi sitten, tiedotimme, että lähdemme haastamaan Suomipopia. Päätimme, että rakennamme Radio Novasta parhaimman kanavan yhdessä kuulijoiden kanssa. Kuuntelimme ja tutkimme saatua kuuntelijapalautetta, muokkasimme ohjelmistoa ja lähdimme hakemaan kasvua sekä erityisesti 25-44-vuotiaita kuuntelijoita. Radio Novan kuuntelijamäärä on vuodessa kasvanut 18 %, ja tavoittavuus 25-44-vuotiaissa peräti 45 %, kertoo Bauer Median sisältöjohtaja Hermanni Seppälä.

Myös Radio Novan kuunteluaika on kasvanut, ja kanavaa kuunnellaan arkipäivisin yli kaksi ja puolituntia. Vuosi sitten Radio Novan aamuun palannut Aki Linnanahde korostaa vuorovaikutusta kuuntelijoiden kanssa.

-Tuntuu hyvältä, että vanhat kuuntelijamme ovat taas löytäneet meidät, ja mukaan on tullut myös paljon uusia ystäviä. Radiojuontajan työ on palveluammatti, jossa lähetystä tehdään yhdessä muiden radioammattilaisten kanssa kuuntelijoita varten. On hienoa, kuinka paljon olemme saaneet palautetta rakentaessamme entistä parempaa Radio Novaa.

Tänä vuonna 20 vuotta täyttävä Radio Nova on Suomen tunnetuin kaupallinen radiobrändi, joka kuulijaelämyksen lisäksi haluaa tarjota mainostajille laadukkaan ja luotettavan mediaympäristön.

-Katsomme tietenkin eteenpäin, ja nyt lähdemme tavoittelemaan johtoasemaa kaikissa kohderyhmissä. Katsotaan, missä olemme vuoden päästä. Tällä tiimillä ja sitoutumisasteella kaikki on mahdollista, Seppälä sanoo.

Suomen suurimman radiotalon Bauer Median kanavien osuus on 43,4 % kaikesta kaupallista kuuntelusta.


Toimitus

Kommentointi

Et ole kirjautunut

Mikali haluat jättää kommentin, sinun tulee kirjautua sisään

EIkö sinulla ole tunnusta? Rekisteröidy tästä


Nimi

Otsikko:

Kommentti: