Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje

Professori: Printtimainonta sukeltaa dramaattisesti

Uutiset, Media, | tiistaina 20.08.2013 - Toimitus

Markkinoinnin professori Jaakko Aspara Aalto-yliopistosta arvioi, että printtimedian mainonnan alamäki jatkuu voimakkaana pari seuraavaa vuotta, koska mainontaa siirretään entistä enemmän digitaalisiin medioihin. -Varmaan kannattaa varautua siihen, että muutos on aika dramaattinen, hän sanoo MTV3:n uutisen mukaan.

Kesän aikana mainostajat ovat kertoneet siirtävänsä mainoseurojaan entistä enemmän digimedioihin, MTV3:n uutisessa todetaan.

TNS Gallupin mukaan sanomalehtien mediamainonta pieneni kesäkuussa vuoden takaisesta 16 prosenttia. Aikakauslehtimainonta väheni samassa ajassa jopa yli 18 prosenttia.


Toimitus

Kommentointi

(Ei otsikkoa)

20.08.2013

Muutama huomio:

1. Kyse on siitä, että itse printtimedia vähentyy, ei vain mainonta siellä. Samalla digitaalinen media yleistyy, jolloin sen ympäristössä oleva mainonta kasvaa. Emme siis tule näkemään mainoksettomia Cosmopolitaneja lähivuosina.

2. "Printtimedian mainonnan alamäki jatkuu..." Lause on muotoiltu antamaan mielikuvan siitä, että printtimediassa mainostaminen olisi jollain tavalla mainostajalle kehnompi alusta, kuin digimedia. Mainonnan tai mainoksen arvo ei printissä laske, vaan sen määrä laskee printin mukana.

3.. Huomion arvoista tässä uutisessa on kuitenkin se, että tästä uutisoi Maikkari. Mikäli itte olisin digitalon viestinnässä töissä, niin luukuttaisin samaa kamaa täysin samalla tavalla.

In summary = Hyvää propaa MTV3;lta, mutta ei tämä mikään uutinen ole.

Et ole kirjautunut

Mikali haluat jättää kommentin, sinun tulee kirjautua sisään

EIkö sinulla ole tunnusta? Rekisteröidy tästä


Nimi

Otsikko:

Kommentti: