Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje

NSN:n ex-johtaja ryhtyi lehtikustantajaksi

Uutiset, Media, Tiedotus, | tiistaina 20.04.2010 - Toimitus

Nokia Siemens Networks Oy:ssä johtotehtävissä työskennellyt Eeva Ek on perustanut oman aikakauslehden, joka keskittyy kodin ulkoalueen suunnitteluun.

Lehden taustalla olevan Eeva Ekin kiinnostus kodin ja ympäristön estetiikkaan on alkanut jo lapsena. Helsingin Kauppakorkeakoulun yritysjohto-opintojen jälkeen hän kuitenkin uppoutui yli viideksitoista vuodeksi informaatioteknologiamaailmaan.

Eeva Ek näki mahdollisuuden muuttaa harrastuksensa työksi, kun hän havaitsi markkinoilla olevan puutteen pihan ja puutarhan sisustuksellisesta aikakauslehdestä.



–Olimme saaneet juuri perheeni kanssa talonrakennusprojektin valmiiksi ja oli aika siirtyä pihan sisustamiseen. Huomasin, ettei Suomesta löydy yhtään sellaista piha- tai puutarhalehteä, joka sisältäisi ennen kaikkea kauniita, inspiroivia kuvia. Tarjolla oli kyllä lehtiä varsinaisille viherpeukaloille, mutta ei yhtäkään meille kauniita kotimaisia mallipihoja metsästäville nautiskelijoille ja harrastajapihasuunnittelijoille, Ek kertoo lehden synnystä.



Terassi-lehden tekijätiimiin Eeva Ek on valinnut sisustusarkkitehtejä, sisustussuunnittelijoita sekä toimittajia, joista monet ovat tuttuja eturivin kotimaisista sisustuslehdistä. Lehden AD:ksi on palkattu Aikakauslehtiliiton Vuoden 2008 taittaja -palkinnon saanut Mia Noronkoski. Terassi-lehdessä esitellään myös ulkomaisia pihakokonaisuuksia, joihin saadaan aineistoa muun muassa ranskalaiselta yhteistyökumppanilta. Rentoutta ja lisämaustetta lehteen tuovat muun muassa henkilö- ja ruokajutut sekä kolumnit.

Yhdeksän kertaa vuodessa ilmestyvän lehden kohderyhmänä ovat keskituloiset, kaupungeissa tai niiden ympäristössä asuvat 30–65-vuotiaat naiset. Terassin lukijatavoitteena on saavuttaa kolmessa vuodessa 45 000 kappaleen levikki. Tavoite pohjautuu Taloustutkimus Oy:llä joulukuussa 2009 teetetyn tutkimuksen positiivisiin tuloksiin.


Toimitus

Kommentointi

(Ei otsikkoa)

ainavaan

20.04.2010

aina vaan naiset kohderyhmänä. eikö miehille ole kuin autoja ja veneitä?


Nimi:

Otsikko:

Kommentti: