Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje

Nimityksiä Sanoma Lifestylessä

Media, | sunnuntaina 26.10.2014 - Toimitus

Sanoma Media Finlandin aikakausbrändeistä vastaava Magazine Media -liiketoimintayksikkö muuttaa nimensä Sanoma Lifestyleksi. Liiketoimintayksikön organisaatio muodostuu kolmesta ydinkohderyhmiä palvelevasta sisältöryhmästä sekä Kaupallisesta ryhmästä, Digiryhmästä, Palvelukehityksestä ja Liiketoiminnan tuesta.

Sanoma Lifestyle keskittyy palvelemaan suomalaisia naisia, perheitä ja 55+-kohderyhmää sisällöillä, palveluilla ja kaupallisilla ratkaisuilla, jotka tarjoavat kohderyhmiensä elämään viihtymistä, hyötyä, tietoa, elämyksiä ja yhteisöllisyyttä. Keskeisiä sisältöalueita ovat naisten puheenaiheet, ruoka, kotoilu, vanhemmuus sekä hyvinvointi, terveys ja kauneus. Sisältösaamisen lisäksi Sanoma Lifestylen liiketoiminta perustuu erittäin vahvalle kohderyhmä- ja toimialatuntemukselle, ketterälle kehittämiselle, uusien ratkaisujen kaupallistamiselle ja tiiviille Sanoma-tason yhteistyölle.

Lifestyle Median nykyinen portfolio koostuu noin kahdestakymmenestä brändistä, joista valtaosa on oman aihealueensa johtavia medioita myös digitaalisissa kanavissa.

Pisimmällä uudenlaisen tarjooman kehittämisessä Sanoma Lifestyle on ruoan ja hyvinvoinnin sisältöalueilla. Ruoassa keskeisin lanseeraus on ollut ruokayhteisö Soppa365, minkä lisäksi Glorian Ruoka & Viinin ilmestymiskertoja on lisätty neljällä ainoastaan digitaalisessa muodossa ilmestyvällä numerolla. Hyvinvoinnin tarjontaa laajentavat juuri lanseeratut, vahvasti mobiilipainoitteiset palvelut Kiloklubi Premium ja Mun Treenari. Lisäksi uutuuslehti ET Terveys on löytänyt lukijansa ennätysajassa.

Nimityksiä Sanoma Lifestylen organisaatiossa

Sanoma Lifestyle -liiketoimintayksikön organisaatio muodostuu kolmesta ydinkohderyhmiä palvelevasta sisältöryhmästä sekä Kaupallisesta ryhmästä, Digiryhmästä, Palvelukehityksestä ja Liiketoiminnan tuesta.

Naiset-sisältöryhmää johtaa Johanna Lahti. Ryhmän brändien päätoimittajuudet pysyvät ennallaan: Me Naisten päätoimittajana jatkaa Johanna Lahti ja Glorian päätoimittajana Minna Juti. Lisäksi ryhmään kuuluu Cosmopolitan. Sisältöryhmässä on lisäksi brändien yhteiset Muoti ja kauneus-, Henkilö- ja puheenaihe-, Digi only- ja Edit-deskit.

Perhe ja koti -sisältöryhmää johtaa Niina Leino. Ruokatoimituksen päätoimittajana jatkaa Sanna Maskulin. Toimitus vastaa Glorian Ruoka & Viinistä ja Soppa 365:sta. Lifestyletoimituksen päätoimittajaksi on nimitetty Tytti Kontula. Toimitus vastaa Glorian Kodista ja Suuresta Käsityöstä. Feature-toimituksen päätoimittajaksi on nimitetty Minna McGill. Toimitus vastaa Kodin Kuvalehdestä, Vauvasta ja Meidän Perheestä.

Hyvä elämä -sisältöryhmää johtaa Riitta Korhonen. Hän toimii myös 55+-toimituksen päätoimittajana. Toimitus vastaa ET-lehdestä, ET Terveydestä, ET Ristikoista, Matkaoppaasta ja Geosta, jonka päätoimittajana jatkaa Katriina Palo-Närhinen. Hyvinvointitoimituksen päätoimittajaksi on nimitetty Taina Risto. Toimitus vastaa Hyvästä Terveydestä, Me Naiset Sportista, Me Naiset Kilot Veks -lehdestä, Kiloklubista ja Mun Treenarista. Tieteen päätoimittajana jatkaa Jukka Ruukki ja MB:n sekä Auto Bild Suomen päätoimittajana Tapio Kivistö.

Kuhunkin sisältöryhmään on perustettu Design-deskit, jotka vastaavat brändien visuaalisuudesta niin printissä kuin digitaalisissa kanavissa.

Sanoma Lifestyle -liiketoimintayksikön johtoryhmä

liiketoimintajohtaja Kaisa Ala-Laurila
sisältöjohtaja Johanna Lahti
sisältöjohtaja Niina Leino
sisältöjohtaja Riitta Korhonen
kaupallinen johtaja Sami Smolander
head of digital business Toni Laturi
johtaja, liiketoiminnan tuki Taina Hynninen


Toimitus

Kommentointi


Nimi:

Otsikko:

Kommentti: