Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje

Netti-tv:n katselu kasvoi lähes 400 prosenttia vuodessa Pohjois-Amerikassa

Uutiset, Media, | tiistaina 04.11.2014 - Toimitus

Netti-tv:n katselu kasvoi 388 prosenttia viimeisen vuoden aikana. TV-sisältöä katsotaan nykyään entistä enemmän älypuhelimilla, tableteilla ja pelikonsoleilla – jopa 194 prosenttia enemmän kuin viime vuonna.

Samalla älypuhelimet syrjäyttivät tabletit nettivideoiden suosituimpana mobiiliruutuna. Tulokset selviävät Adoben uudesta U.S. Digital Video Benchmark -tutkimuksesta, jossa selvitettiin netti-tv:n ja nettivideoiden katselua 2013 kesäkuun ja 2014 kesäkuun välillä Yhdysvalloissa ja Kanadassa.

Vuodesta 2013 netti-tv:n katselu älypuhelimilla, tableteilla ja pelikonsoleilla kasvoi 194 prosenttia. Eniten netti-tv:tä katsellaan Applen iOS-sovelluksilla (51 prosenttia katselusta), Android-sovelluksilla (20 prosenttia), nettiselaimilla (19 prosenttia) ja pelikonsoleilla (10 prosenttia).

Samalla älypuhelin ohitti tabletin suosituimpana nettivideoiden mobiiliruutuna. 14 prosenttia nettivideoista katsotaan älypuhelimella ja 13 prosenttia tableteilla. Vuonna 2013 älypuhelinten osuus oli 9 prosenttia ja tablet-laitteiden 10 prosenttia. Vaikka älypuhelimet ovat entistä suosituimpia, se ei tarkoita, että videoita katsotaan loppuun. Adoben tutkimuksessa havaittiin, että ainoastaan 17 prosenttia videoista katsotaan yli kolme neljäsosaa.

Leffat suosituinta netti-tv-sisältöä

Elokuvat ohittivat ensimmäistä kertaa urheilun suosituimpana netti-tv-sisältönä. Elokuvien katselu kasvoi 125 prosenttia vuodessa kahden elokuvan kuukausikeskiarvosta yli neljään (4,5) elokuvaan kuukaudessa. Urheilutapahtumia katsotaan netti-tv:stä noin neljä kertaa (4,2) kuukaudessa. Tv-sarjojen katselu netti-tv:stä harppasi puolestaan 81 prosenttia vuodessa.

”Kuluttajat odottavat henkilökohtaisempaa kokemusta tv-sisällön katselulta esimerkiksi mobiililaitteilla. Selvää on myös, että tv-lähetystoimijoiden, mediatoimistojen ja mainostajien täytyy huomioida tämä kuluttajakäyttäytymisen muutos digitaalisissa strategioissaan”, kertoo Adoben Nordic Communications Manager Jes Schyum.

Adoben U.S. Digital Video Benchmark -tutkimuksessa selvitettiin netti-tv:n ja nettivideoiden katselutapoja kesäkuu 2013–kesäkuu 2014 välillä Yhdysvalloissa ja Kanadassa. Tutkimuksen tulokset perustuvat yli 165 miljardiin nettivideon katselukertaan ja yli 235 netti-tv-sovelluksen tai -verkkosivun anonyymiin dataan.

Lähde: www.epressi.com


Toimitus

Kommentointi

Et ole kirjautunut

Mikali haluat jättää kommentin, sinun tulee kirjautua sisään

EIkö sinulla ole tunnusta? Rekisteröidy tästä


Nimi

Otsikko:

Kommentti: