Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje

Mikä ihmeen SuomiTV?

Uutiset, Media, | maanantaina 19.10.2009 - Toimitus

Uusi, suomalainen koko perheen tv-kanava SuomiTV on saanut kesäkuussa toimiluvan vuoteen 2016 ja aloittaa ohjelmatoimintansa joulukuussa 2009. Kovin suomalainen kanava ei ole, sillä sen pääomistajana ja rahoittajana on kanadalainen pääomasijoittaja. Suomalaisen yhtiön nimi on Family Channel Oy.

Kanava haluaa tuoda Suomen mainosrahoitteisille tv-markkinoille vaihtoehdon: itsenäisen ja riippumattoman, laadukkaisiin ohjelmiin panostavan perhekanavan.

”Olemme jo useamman vuoden haaveilleet toisenlaisesta kaupallisesta koko valtakunnan kanavasta ja olemme iloisia, että voimme nyt tarjota sellaisen suomalaisille”,
kertoo SuomiTV:n toimitusjohtaja Hannu Haukka.

”Ohjelmistomme koostuu kaikkia kiinnostavista aiheista, kuten matkailusta, luonto-ohjelmista, dokumenteista, harrastusohjelmista, lastenohjelmista, kulttuurista ja uutisista. Panostamme eritoten uutisiin ja niitä tuotammekin useamman kerran vuorokaudessa”, hän jatkaa.

SuomiTV pyrkii kiinnittämään huomiota erityisesti siihen, että lasten valveillaoloaikana kanavalla lähetetään vain lapsillekin soveltuvaa ohjelmaa. ”Haluamme kantaa vastuumme mediana. Uskomme, että valitsemamme linja kiinnostaa myös mainostajia – media, joka on turvallinen ja tavoittaa suomalaiset perheet, on eettisempi vaihtoehto mediamixiä rakennettaessa”, linjaa toimitusjohtaja Hannu Haukka.

SuomiTV:n omistavat kanadalainen tv-alan rahoittamiseen erikoistunut yritys Ontario Inc. sekä suomalaiset pienosakkaat. SuomiTV:n toimitusjohtajana toimii Hannu Haukka ja hallituksen puheenjohtajana Jeffrey Royer. Kanavan toimitilat, huippuvarusteltu studio ja lähettämö sijaitsevat Keravalla.

SuomiTV tarjoaa mainostajille uuden, mielenkiintoisen hinnoittelumallin:
”Haluamme tarjota suomalaisille yrityksille erilaisen mahdollisuuden tv-mainontaan. Nyt myös pienemmillä mainostajilla on mahdollisuus näkyä valtakunnan verkossa”, kertoo toimitusjohtaja Hannu Haukka.

Kanava tavoittelee viidessä vuodessa 10 prosentin markkinaosuutta mainosrahoitteisella tv-alalla: ”Eurooppalaisilla mainosrahoitteisilla tv-markkinoilla on kussakin maassa kolme suurta toimijaa, joista kolmas, haastaja, yltää poikkeuksellisella liikeidealla ja profiililla jopa 10 prosentin markkinaosuuteen”, sanoo Hannu Haukka.

”Uskomme, että voimme uudella ajattelullamme jopa kasvattaa alaa lähivuosina tuomalla alalle uusia mainostajia”, hän jatkaa.


Toimitus

Kommentointi

Et ole kirjautunut

Mikali haluat jättää kommentin, sinun tulee kirjautua sisään

EIkö sinulla ole tunnusta? Rekisteröidy tästä


Nimi

Otsikko:

Kommentti: