Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje

Mediayhtiöt pettyneitä alkoholimainonnan rajoittamiseen

Uutiset, Markkinointi & Mainonta, Media, | maanantaina 24.01.2011 - Toimitus

Viestinnän Keskusliitto on pettynyt sosiaali- ja terveysministeriön aikomuksiin rajoittaa alkoholin tv- ja radiomainontaa ja mielikuvamarkkinointia. Peruspalveluministeri Paula Risikko aikoo tuoda lainmuutosesityksen eduskuntaan lähiaikoina

”Ymmärrämme tavoitteen vähentää nuorison alkoholinkäyttöä. Mainonnan rajoittaminen ei kuitenkaan ole tehokas keino, vaan mielestämme ongelmien lumelääkintää”, toteaa Viestinnän Keskusliiton toimitusjohtaja Håkan Gabrielsson.

 ”Mainonnan rajoittaminen on tiedotusvälineille aina vakava asia. Kun eri medioita kielletään julkistamasta mainontaa, niiltä viedään toiminnan edellytyksiä”, hän korostaa.

 ”Mainonnan kieltäminen tai rajaaminen tuotetietoihin ei poista alkoholiin liittyviä erilaisia mielikuvia. Nuorten mielikuvat alkoholista syntyvät monista syistä, kuten vanhempien ja muiden aikuisten vanhempien esimerkistä. Pitkäjänteisellä valistuksella ja tiedotuksella voidaan saada alkoholihaittojen vähentämisessä parempia tuloksia kuin mainosrajoituksilla. Media kantaa tässä suhteessa hyvin yhteiskunnallisen vastuunsa”, Gabrielsson sanoo.


Toimitus

Kommentointi

Et ole kirjautunut

Mikali haluat jättää kommentin, sinun tulee kirjautua sisään

EIkö sinulla ole tunnusta? Rekisteröidy tästä


Nimi

Otsikko:

Kommentti: