Mediatoimisto paljasti: Hesarin lemmenilmoitus oli mainos
Uutiset, Media, | keskiviikkona 01.04.2009 - ToimitusHelsingin Sanomissa sunnuntaina julkaistu kokosivun henkilökohtainen ilmoitus oli mainos eikä kuluttajan laittama ilmoitus, paljasti YLE:n aamu-tv:ssä mediatoimisto Dagmar Digitalin strateginen suunnittelija Salla Kalkela. Iltasanomat väittää, että mainos on tullut “yksityiseltä, rakastuneelta venäläiseltä liikemieheltä”. Lehti julkaisee jopa kuvan tästä venäläismiehestä tänään.
Mainos tarkoittaa, että joku yritys on ostanut tilan omia markkinointitarkoituksiaan varten. Sitä ei tiedetä mikä firma on mainoksen takana.

Salla Kalkela
Kalkela veisteli tv-keskustelussa mukana olleelle mainostoimiston edustajalle, joka arveli kyseessä olleen yksityisen henkilön laittaman ilmoituksen, että “Panu uskoo rakkauteen!”
Kirjeessä anonyymin sähköpostin taakse kätkeytyvä henkilö etsii helmikuussa ravintola Meccassa tapaamaansa naista, joka oli tehnyt lähtemättömän vaikutuksen.

Tämä on mainos.
Kirjoittaja kuvailee näkyään: ”... enkä ole koskaan nähnyt mitään niin kaunista kuin Sinun silmäsi.” Kirjoittaja pyytää ihastustaan lähestymään häntä englanniksi anonyymiin sähköpostiin.
Nettikeskustelijat epäilivät ilmoitusta heti mainokseksi, hyväksi “sissimarkkinointikampanjaksi”. Viitteitä siihen antoi jo “yksityisen” ilmoituksen kieliasu, joka oli hyvin mainostoimistomaista.
Kommentointi
pertti
01.04.2009
niinpä. ja näinhän se media ja mainostajat saa kuluttajan luottamuksen? eiks nää vedätyskampanjat ala jo loppumaan?????
Et ole kirjautunut
Mikali haluat jättää kommentin, sinun tulee kirjautua sisään
Kirjaudu sisäänEIkö sinulla ole tunnusta? Rekisteröidy tästä
Nimi
Otsikko:
Kommentti: