Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje

Mediatoimisto paljasti: Hesarin lemmenilmoitus oli mainos

Uutiset, Media, | keskiviikkona 01.04.2009 - Toimitus

Helsingin Sanomissa sunnuntaina julkaistu kokosivun henkilökohtainen ilmoitus oli mainos eikä kuluttajan laittama ilmoitus, paljasti YLE:n aamu-tv:ssä mediatoimisto Dagmar Digitalin strateginen suunnittelija Salla Kalkela. Iltasanomat väittää, että mainos on tullut “yksityiseltä, rakastuneelta venäläiseltä liikemieheltä”. Lehti julkaisee jopa kuvan tästä venäläismiehestä tänään.

Mainos tarkoittaa, että joku yritys on ostanut tilan omia markkinointitarkoituksiaan varten. Sitä ei tiedetä mikä firma on mainoksen takana.

Salla Kalkela
Salla Kalkela

Kalkela veisteli tv-keskustelussa mukana olleelle mainostoimiston edustajalle, joka arveli kyseessä olleen yksityisen henkilön laittaman ilmoituksen, että “Panu uskoo rakkauteen!”

Kirjeessä anonyymin sähköpostin taakse kätkeytyvä henkilö etsii helmikuussa ravintola Meccassa tapaamaansa naista, joka oli tehnyt lähtemättömän vaikutuksen.

Tämä on mainos.
Tämä on mainos.

Kirjoittaja kuvailee näkyään: ”... enkä ole koskaan nähnyt mitään niin kaunista kuin Sinun silmäsi.” Kirjoittaja pyytää ihastustaan lähestymään häntä englanniksi anonyymiin sähköpostiin.

Nettikeskustelijat epäilivät ilmoitusta heti mainokseksi, hyväksi “sissimarkkinointikampanjaksi”. Viitteitä siihen antoi jo “yksityisen” ilmoituksen kieliasu, joka oli hyvin mainostoimistomaista.

Lue Iltalehden juttu

Lue Aamulehden juttu


Toimitus

Kommentointi

pertti

01.04.2009

niinpä. ja näinhän se media ja mainostajat saa kuluttajan luottamuksen? eiks nää vedätyskampanjat ala jo loppumaan?????

Et ole kirjautunut

Mikali haluat jättää kommentin, sinun tulee kirjautua sisään

EIkö sinulla ole tunnusta? Rekisteröidy tästä


Nimi

Otsikko:

Kommentti: