Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje

Mainosmyynnin heikentyminen painaa Sanomaa

Uutiset, Media, | perjantaina 29.07.2011 - Toimitus

Sanoma alentaa vuoden 2011 liikevaihtoa ja liikevoittoa ilman kertaluonteisia eriä koskevia näkymiään.Mainonnan ja yksityisen kulutuksen kehitys Sanoman toimintamaissa heijastuu konsernin liikevaihtoon ja liikevoittoon vuonna 2011.

Sanoma alentaa vuoden 2011 liikevaihtoa ja liikevoittoa ilman kertaluonteisia eriä koskevia näkymiään. Sanoma-konsernin liikevaihdon odotetaan nyt olevan edellisvuoden tasolla ja liikevoiton ilman kertaluonteisia eriä laskevan jonkin verran. Liikevoitto ilman kertaluonteisia eriä oli 245,4 milj. euroa vuonna 2010. Aiemmin Sanoma arvioi liikevaihdon kasvavan jonkin verran ja liikevoiton ilman kertaluonteisia eriä paranevan hieman.

 Näkymien muutos perustuu SBS-yritysoston päätökseen saamisen viivästymiseen kuukaudella aiemmin arvioidusta, konsernissa keväällä toteutettuihin kehitysohjelmiin liittyviin investointeihin ja aikakauslehtien näkymien heikentymiseen Suomessa.

 Mainonnan ja yksityisen kulutuksen kehitys Sanoman toimintamaissa heijastuu konsernin liikevaihtoon ja liikevoittoon vuonna 2011. Nykyiset näkymät perustuvat oletukseen, että mainosmarkkinat kasvavat jonkin verran keskeisissä toimintamaissa.

 Sanoma kertoo asiasta lisää toisen vuosineljänneksen tuloksen julkistamisen yhteydessä 5.8.2011.


Toimitus

Kommentointi


Nimi:

Otsikko:

Kommentti: