Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje
uutisen kuva

Enbrite.ly väittää, että 36 prosenttia verkkomainoksien klikkauksista on huijauksia.

Mainoshuijauksen paljastaja palkittiin Slushissa

Uutiset, Media, | torstaina 20.11.2014 - Toimitus

Unkarilainen start-up -firma Enbrite.ly voitti 500.000 US dollarin pääpalkinnon parhaana start-upina Helsingissä pidetyssä Slush-tapahtumassa. Enbrite paljastaa, minkä verran verkkomainoksien katsojista on bottien suorittamia huijauksia. Enbriten mukaan niitä on tällä hetkellä 36 prosenttia.

Online-mainonnan arvo on maailmassa tällä hetkella 121 miljardia dollaria vuodessa. Siitä bottien tekemiä huijausvierailuja on 36 prosenttia. Mainostajat maksavat mainostilan tarjoajille siten 41 miljardia dollaria turhasta.


Enbrite.ly:n palvelu laskee mainoshuijauksien määrää verkkosivuilta. Se myös vähentää turhaa bottiliikennettä. Bottiliikenne tuo myös lisäkustannuksia muun muassa mainostajille, joiden mainosmaksut perustuvat mainosten katselu- tai klikkauskertoihin. Enbrite.lyn palvelu kertoo, kuinka paljon ja milloin sivuilla käy botteja eikä oikeita ihmisiä. Palvelu ilmoittaa verkkosivun haltijalle, kun bottiliikennettä on paljon verkkosivuilla.


Slush 2014 tapahtuma keräsi 14.000 kävijää Messukeskukseen parin päivän kuluessa.


Toimitus

Kommentointi


Nimi:

Otsikko:

Kommentti: