Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje

KL: Mainokset kaikkosivat Alman tabloid-lehdistä

Uutiset, Media, | keskiviikkona 18.04.2012 - Toimitus

Alma Median maakuntalehdet ovat Aamulehteä lukuun ottamatta siirtyneet parin viime vuoden aikana tabloid-formaattiin. Samaan aikaan ilmoitusmyyntitulot ovat tippuneet, mikä johtuu osin siitä, etteivät mainostajat halua maksaa samaa sivuhintaa broadsheetiä pienemmästä tabloid-sivusta, Kauppalehti kirjoittaa 17.4.2012.

Alma Media ilmoitti maanantaina 16.4., että se irtisanoo 135 henkilöä tabloidiin muuttuneista maakuntalehdistä huonon kannattavuuden vuoksi.

- Tässä asiassa on monenlaisia muuttujia. Ei voi sanoa, että menetykset olisivat johtuneet vain tabloidista, Aluemedian johtaja Kari Juutilainen sanoo Kauppalehdessä.

Joillain paikkakunnilla suuret päivittäistavarakauppiaat ovat kuitenkin vähentäneet selvästi tabloid-lehdissä näkymistä ja lisänneet panostuksiaan omaan suoramainontaan.

Helsingin Sanomat on ilmoittaunut siirtyvänsä tabloid-kokoon parantaakseen kannattavuutta ja lehden luettavuutta.


Toimitus

Kommentointi


Nimi:

Otsikko:

Kommentti: