Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje
uutisen kuva

Kauppalehti muuttaa sisältönsä maksulliseksi myös verkossa.

Kauppalehti.fi maksulliseksi - kilpailijat jakavat uutiset ilmaiseksi

Uutiset, Media, | maanantaina 07.05.2012 - Toimitus

Kauppalehti koettaa nostaa kannattamatonta verkkosivustoaan tuloksekkaaksi ryhtymällä veloittamaan maksua innokkaimmilta lukijoiltaan. Ne, jotka lukevat alle 25 uutista kuukaudessa, saavat edelleenkin kaiken ilmaiseksi, kuten Taloussanomista.

Kauppalehti uudistuu sisällöltään ja ulkoasultaan tänään 7.5. Uusiksi menevät niin painettu sanomalehti kuin verkkosivustokin. Samalla uudistetaan tilausvalikoima. Kauppalehden verkkopalvelun uutistarjontaa paljon käyttäville on suunnattu uusi tilaustyyppi, Uutistilaus, joka mahdollistaa verkon uutisten rajattoman käytön. Ilman tilausta verkkopalvelun uutisluku on rajattu jatkossa 25 uutiseen kuukaudessa. Uutistilauksen hinta on 99 euroa vuodessa.

Painetun lehden uutisointi keskittyy omiin, itse hankittuihin uutisiin ja tärkeimpien tapahtumien kommentointiin ja taustoittamiseen. 

- Printtilehden näkökulma muuttuu. Pyrimme olemaan enemmän ratkaisukeskeinen kuin reaktiivinen, kertoo Kauppalehden päätoimittaja Hannu Leinonen.

- Lehti tarjoaa ratkaisuvaihtoehtoja eikä vain nosta ongelmia esiin. Tämä merkitsee myös sitä, että asioihin otetaan entistä tiukemmin kantaa.

Sisällön uudistumisen myötä myös Kauppalehden tilausvaihtoehtoja on muutettu. Jatkossa Kauppalehden voi tilata myös pelkästään digitaalisessa muodossa. Kauppalehti Digitilaus, hinta 260 euroa vuodessa,  sisältää sähköisten näköislehtiversioiden lisäksi myös muita talousuutisoinnin palveluita kuten pörssiä reaaliaikaisesti seuraavan Markkinauutiset-feedin. Printti- ja digisisällöt voi saada myös yhdessä paketissa Kauppalehti VIP-tilauksella, jonka hinta on 409 euroa vuodessa. Pelkkä printti maksaa 321 euroa vuodessa.

-Uskomme, että sisällöllisesti uudistuneet printtilehti ja verkkopalvelu auttavat lukijoitamme entistä paremmin seuraamaan talouden tapahtumia ja ymmärtämään niiden taustat. Uusista tilausmalleista löytyy nyt useampia vaihtoehtoja, joista lukija voi valita omien luku- ja käyttötottumusten mukaan sopivimman. Tavoitteena on edelleen vahvistaa Kauppalehden asemaa Suomen johtavana talousmediana ja menestystekijänä, korostaa toimitusjohtaja Juha-Petri Loimovuori.

 


Toimitus

Kommentointi

Et ole kirjautunut

Mikali haluat jättää kommentin, sinun tulee kirjautua sisään

EIkö sinulla ole tunnusta? Rekisteröidy tästä


Nimi

Otsikko:

Kommentti: