Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje

Kauppalehti hakee lisäbisnestä ostamalla rekisterifirman

Uutiset, Media, | maanantaina 01.10.2012 - Toimitus

Alma Median Kauppalehti ja JM Tieto Oy ovat sopineet yhteistyöstä tietopalveluiden sekä monikanavaisten markkinointipalveluiden tarjonnassa. Alma Media ostaa 20 prosenttia JM Tiedon osakkeista.

Osapuolet ovat sopineet, ettei kauppahintaa julkisteta. Alma Medialla on optio hankkia JM Tieto Oy vaiheittain kokonaan omistukseensa seuraavien viiden vuoden aikana.

JM Tiedon erityisosaamista on markkinointi- ja myyntikonseptien rakentaminen B2B-yrityksille. JM Tiedon tarjoomassa yhdistyvät rekisteri- ja analytiikkapalvelut, näiden hyödyntäminen yritysten markkinoinnissa sekä asiakashankinnan ja -hallinnan teknologiat. B2B-rekisterien tarjoajana JM Tieto on Suomessa kolmanneksi suurin. Yhtiön liikevaihto oli viime vuonna vajaat 3 miljoonaa euroa.

Kauppalehden ja JM Tiedon palvelut täydentävät erinomaisesti toisiaan. Kauppalehti Tietopalvelut tarjoaa pääsääntöisesti yritys- ja kiinteistötietoa, kun taas JM Tieto keskittyy markkinointitietoon ja sen hyödyntämiseen. JM Tiedon osaamisesta arvioidaan koituvan synergioita myös muualla Kauppalehti-ryhmässä, kuten Alma360:n asiakasmediaratkaisuissa sekä Kauppalehden mediamyynnissä.

 


Toimitus

Kommentointi


Nimi:

Otsikko:

Kommentti: