Banneri on nyt display
Uutiset, Media, | maanantaina 28.09.2009 - ToimitusIAB Finland suosittelee termin display-mainonta käyttöä termin bannermainonta sijaan. IAB Finland toteaa bannermainonta-termin vanhentuneen alan kehityksen myötä sen viitatessa vain yhteen verkkomainosmuotoon, bannermainokseen.
Termin display-mainonta käyttöönottoa tukee kansainvälinen vakiintunut käytäntö. Display viittaa kaikkiin visuaalisiin mainosformaatteihin verkkomediassa, ja termi Display-mainonta kuvaa kaikkea verkkomainontaa, joka ei lukeudu hakusanamainonnan, sähköisten hakemistojen, luokitellun ilmoittelun tai sähköpostimainonnan piiriin.
IAB Finland
IAB Finland (Interactive Advertising Bureau) on verkkomainonnan kasvua ja kehitystä ajava järjestö, jonka tavoitteena on edistää internetin ja interaktiivisen viestinnän roolia markkinoinnin, mainonnan ja myynnin kentässä sekä kehittää alan osaamista ja yhteistyötä. IAB rakentaa alalle yhteisiä standardeja, teettää tutkimuksia, kouluttaa sekä järjestää seminaareja. IAB Finlandilla on 80 jäsenyritystä, jotka ovat verkkomedioita, mainostoimistoja, interaktiivisia toimistoja, mediatoimistoja, tutkimustoimistoja, verkkomedioiden myyntiyhtiötä, verkkomainostajia ja internet-teknologiaa kehittäviä yrityksiä.
Kommentointi
Seppo Parviainen
30.09.2009
Huhhuh. Eihän se bannerikaan hyvä ollut eikä ole, mutta displäymainonta ei ole sen parempi. Onko näyttömainonnassa jotakin perustavanlaatuista vikaa suomeksi asiaa puhuttaessa?
Toisaalta, ehkä Vuorovaikutteisen mainonnan toimisto Suomi ei tämmöisiä jaksa miettiä.
Susanna Bell
02.10.2009
Komppaan Seppo Parviaista. Display tarkoittaa niin monta muuta asiaa, ettei se ole juuri parempi. Olisiko ihan kauheata keksiä suomenkieliset nimet?
Et ole kirjautunut
Mikali haluat jättää kommentin, sinun tulee kirjautua sisään
Kirjaudu sisäänEIkö sinulla ole tunnusta? Rekisteröidy tästä
Nimi
Otsikko:
Kommentti: