Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje

Banneri on nyt display

Uutiset, Media, | maanantaina 28.09.2009 - Toimitus

IAB Finland suosittelee termin display-mainonta käyttöä termin bannermainonta sijaan. IAB Finland toteaa bannermainonta-termin vanhentuneen alan kehityksen myötä sen viitatessa vain yhteen verkkomainosmuotoon, bannermainokseen.

Termin display-mainonta käyttöönottoa tukee kansainvälinen vakiintunut käytäntö. Display viittaa kaikkiin visuaalisiin mainosformaatteihin verkkomediassa, ja termi Display-mainonta kuvaa kaikkea verkkomainontaa, joka ei lukeudu hakusanamainonnan, sähköisten hakemistojen, luokitellun ilmoittelun tai sähköpostimainonnan piiriin.

IAB Finland

IAB Finland (Interactive Advertising Bureau) on verkkomainonnan kasvua ja kehitystä ajava järjestö, jonka tavoitteena on edistää internetin ja interaktiivisen viestinnän roolia markkinoinnin, mainonnan ja myynnin kentässä sekä kehittää alan osaamista ja yhteistyötä. IAB rakentaa alalle yhteisiä standardeja, teettää tutkimuksia, kouluttaa sekä järjestää seminaareja. IAB Finlandilla on 80 jäsenyritystä, jotka ovat verkkomedioita, mainostoimistoja, interaktiivisia toimistoja, mediatoimistoja, tutkimustoimistoja, verkkomedioiden myyntiyhtiötä, verkkomainostajia ja internet-teknologiaa kehittäviä yrityksiä.


Toimitus

Kommentointi

Seppo Parviainen

30.09.2009

Huhhuh. Eihän se bannerikaan hyvä ollut eikä ole, mutta displäymainonta ei ole sen parempi. Onko näyttömainonnassa jotakin perustavanlaatuista vikaa suomeksi asiaa puhuttaessa?

Toisaalta, ehkä Vuorovaikutteisen mainonnan toimisto Suomi ei tämmöisiä jaksa miettiä.


Susanna Bell

02.10.2009

Komppaan Seppo Parviaista. Display tarkoittaa niin monta muuta asiaa, ettei se ole juuri parempi. Olisiko ihan kauheata keksiä suomenkieliset nimet?

Et ole kirjautunut

Mikali haluat jättää kommentin, sinun tulee kirjautua sisään

EIkö sinulla ole tunnusta? Rekisteröidy tästä


Nimi

Otsikko:

Kommentti: