Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje
uutisen kuva

Atte Jääskeläinen, YLE

Atte Jääskeläinen kommentoi some-tutkimusta: YLEn menestys aktiivisuuden tulosta

Uutiset, Media, | keskiviikkona 11.01.2012 - Toimitus

Yleisradion menestyminen sosiaalisen median yritysindeksissä selittyy yhtiön aktiivisella ja myönteisellä asenteella sosiaalista mediaa kohtaan. Olemme myös panostaneet sosiaaliseen mediaan, mistä on osoituksena uusi television Suora linja -ohjelma, sanoo johtaja Atte Jääskeläinen Yleisradiosta Mediaviikolle.

Suora linja on aloittanut tämän vuoden alussa. Ohjelmaa esitetään 250 kertaa vuodessa. Sosiaalinen media on keskeisessä roolissa ohjelman teossa. ”Tämä on meiltä iso panostus”, Jääskeläinen sanoo.

Yleisradio haluaa yhtiönä antaa työntekijöilleen signaalin, että sosiaalisessa mediassa kannattaa olla mukana. Tätä varten on annettu ohjeistus viime vuonna. Keskeinen viesti, on että sosiaalisessa mediassa tulee käyttää tervettä järkeä, koska jokainen yleläinen edustaa kuitenkin myös työantajaansa.

Jääskeläisen mukaan YLE korostaa sosiaalisessa mediassa sisällön jaettavuutta. ”Uutinen on terve kun se leikkii” , hän toteaa. Uutisesta keskusteleminen on silloin hyvää, kun se tapahtuu talon ulkopuolellakin.

Indeksitutkimuksessa menestymistä Jääskeläinen kommentoi siten, että mediayhtiönä YLE tuottaa paljon sisältöä, mutta on myös muutoin aktiivinen ja toimittajat osallistuvat sosiaalisessa mediassa tapahtuvaan viestintään.

 


Toimitus

Kommentointi

Et ole kirjautunut

Mikali haluat jättää kommentin, sinun tulee kirjautua sisään

EIkö sinulla ole tunnusta? Rekisteröidy tästä


Nimi

Otsikko:

Kommentti: