Alman liikevaihto laskee
Uutiset, Media, | torstaina 29.10.2009 - ToimitusAlma Media kertoo osavuotiskatsauksessaan, että heikko tilanne mediamarkkinoilla jatkui edelleen. Sanomalehtien ilmoitusmyynti oli toisen vuosineljänneksen tapaan noin viidenneksen vertailukautta alemmalla tasolla, Alma Median toimitusjohtaja Kai Telanne kertoo.
Vaisu markkinatilanne heikensi Alma Median liikevaihtoa yli 10 prosenttia. Erityisesti valtakunnallinen ilmoittelu väheni. Lehtien paikallisen ilmoitusmyynnin kehitys vaihteli jonkin verran alue- ja lehtikohtaisesti.
Sanomalehtien verkkopalveluiden ilmoitusmyynnin myönteinen kehitys jatkui edelleen myynnin kasvaessa kolmannella neljänneksellä 17,7 % vertailukaudesta.
Sanomalehtien levikit ja lukijamäärät pysyivät kolmannella
neljänneksellä hyvällä tasolla, Telanne toteaa.
Alma Median kannattavuus säilyi suunnitellusti edistyneiden
säästötoimien ansiosta hyvänä vaikeasta markkinatilanteesta
huolimatta.
Kommentointi
Et ole kirjautunut
Mikali haluat jättää kommentin, sinun tulee kirjautua sisään
Kirjaudu sisäänEIkö sinulla ole tunnusta? Rekisteröidy tästä
Nimi
Otsikko:
Kommentti: