Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje

Alma Mediapartners ostaa Tukkuautot.fi:n

Uutiset, Media, | perjantaina 03.05.2019 - Toimitus

Alma Median tytäryhtiö Alma Mediapartners Oy on hankkinut autokaupan ammattilaisille suunnatun tukkuautot.fi -markkinapaikan ostamalla palvelun omistavan Suomen Tukkuautot Oy:n osakekannan. Osapuolet eivät julkista kauppahintaa.

Käytettyjen autojen btob-markkinapaikka on perustettu vuonna 2016. Vuonna 2018 yhtiön liikevaihto oli noin 0,95 miljoonaa euroa.

Yritysten välisen käytettyjen autojen kaupan arvioidaan olevan vuosittain noin 100 000–120 000 kappaletta (AKL, 2/2019). Autojen myyjiä palvelussa ovat Suomen suurimmat merkkiedustus-autokaupat, rahoitus- ja leasing-yhtiöt sekä muut laajan autokannan omistavat yritykset ja julkisyhteisöt. Autojen ostajina ovat kotimaiset käytettyihin autoihin keskittyneet ketjut sekä autojen jälleenmyyntiä harjoittavat autokaupat ja autokorjaamot.

-Olemme viime vuosina laajentaneet ja kehittäneet kuluttajille suunnattua autoilmoittelua liikkuvuuspalveluihin, autoilun medialiiketoimintaa autohuoltojen kilpailutukseen ja katsastusasemien vertailuun sekä yritysten verkkopohjaisia autokaupan järjestelmiä. Tukkuautot.fi vahvistaa olemassa olevaa autoilun portfoliotamme, mahdollistaa toiminnallisuuksien lisäämisen autoilun järjestelmä- ja mediatuotteidemme kesken ja lisää myyntityön synergiaa, toteaa Alma Mediapartners Oy:n toimitusjohtaja Heikki Huttunen.

-Autoalalla toimivat yritykset ovat löytäneet hyvin välityspalvelumme ja olemme kyenneet yhdessä kumppaneidemme kanssa tehostamaan alan markkinointikäytäntöjä huutokaupan kautta, sanoo Suomen Tukkuautot Oy:n toimitusjohtajana jatkava Veli-Tapio Harju.


Toimitus

Kommentointi

Et ole kirjautunut

Mikali haluat jättää kommentin, sinun tulee kirjautua sisään

EIkö sinulla ole tunnusta? Rekisteröidy tästä


Nimi

Otsikko:

Kommentti: