Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje

Alma Median verkkobisnes puskee yhä tappiolla

Uutiset, Media, Internet, | perjantaina 23.07.2010 - Toimitus

Alma Median verkkoliiketoiminnan kannattavuus nousee hitaasti. Tuoreimmassa osavuosikatsauksessa yhtiö kertoo, että ensimmäisen kuuden kuukauden aikana markkinapaikat-yksikön tappio on lähes kaksinkertaistunut vuoden takaisesta huolimatta melkoisista henkilöstövähennyksistä.

Markkinapaikat-segmentin liikevaihto kasvoi  asunto- ja rekrytointi-ilmoittelun piristyttyä.  Toisella neljänneksellä verkon ilmoitusmyynti kehittyi myönteisesti suhteessa vertailukauteen. Erityisen vahvasti verkkomainonta kasvoi Kauppalehti.fi:ssä ja Iltalehti.fi:ssä sekä Etuovi.com:ssa ja Monster.fi:ssa. Verkkoliiketoiminnan osuus Alma Median liikevaihdosta kasvoi 16,1 %:iin.

Markkinapaikkojen myynti vuoden alkupuoliskolla oli 15,8 miljoonaa euroa ja vuotta aiemmin se oli 14,2 miljoonaa euroa. Liiketappiota tuli kuitenkin tänä vuonna 0,7 miljoonaa euroa ja vuotta aiemmin 0,4 miljoonaa euroa. Henkilöstön määrä supistui 16 prosenttia. Yksikössä työskentelee 181 henkiöä. Viime vuonna vastaavaan aikaan verkkopuolella oli 216 työntekijää.

Lue Alma Media Oyj:n osavuosikatsaus


Toimitus

Kommentointi


Nimi:

Otsikko:

Kommentti: