Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje

Alma Median tuloista jo 40 prosenttia digitaalisuudesta

Uutiset, Media, | perjantaina 28.10.2016 - Toimitus

Digitaalisesta liiketoiminnasta tulee jo 40 prosenttia Alma Median liikevaihdosta ja kaksi kolmasosaa liikevoitosta. Muutos analogisesta digitaaliseen on ollut tänä vuonna edelleen kiihtyvää asiakastarpeiden ja asiakkaan käyttökokemuksen ohjatessa kehitystä, kertoo toimitusjohtaja Kai Telanne yhtiön osavuosikatsauksessa.

Alma Median liikevaihto kasvoi heinä-syyskuussa 19 prosenttia 80,9 milj. euroon. Parantuneen operatiivisen tuloksen taustalla oli edellisten vuosineljännesten tapaan Alma Marketsin ja Alma News & Lifen vahva kasvu. Oikaistu liikevoitto kasvoi 20 prosenttia 9,1 milj. euroon.

Alma Regionsin kulunut vuosineljännes oli vaikea sekä sisältö- että mainosmyynnille, minkä seurauksena segmentin liikevaihto laski ja kannattavuus
heikkeni vertailukaudesta. Toimenpiteet, joilla asiakkaiden siirtymistä digitaalisuuteen edistetään, jatkuvat, yhtiö kertoo pörssitiedotteessaan.


Toimitus

Kommentointi

Et ole kirjautunut

Mikali haluat jättää kommentin, sinun tulee kirjautua sisään

EIkö sinulla ole tunnusta? Rekisteröidy tästä


Nimi

Otsikko:

Kommentti: