Alma Media jatkaa investointeja verkkomediaan
Uutiset, Media, | perjantaina 20.07.2007 - ToimitusAlma Media jatkaa investointeja verkkomediaan. Haluamme pitää Alma Median tämän alueen edelläkävijäyrityksenä. Tiivistämme sen johdosta lehtien online-palveluiden kehittämistä ja lehtien sekä markkinapaikkojen yhteistyötä verkkomediassa, toimitusjohtaja Kai Telanne toteaa yhtiön osavuosikatsauksessa.
Verkkopuolen panostukset hidastavat etenkin Markkinapaikkojen tulostason kehitystä loppuvuonna, hän arvioi.
Yhtiö on tyytyväinen myös lehtiensä verkkopalveluiden kehitykseen. Toisella neljänneksellä Iltalehden verkkopalvelussa kävi viikoittain noin miljoona suomalaista. Kauppalehti.fi on Suomen johtava talousportaali ja maakuntalehtien verkkoversioiden kävijämäärät kasvavat tasaisesti.
Kansainvälistyvä Markkinapaikat-liiketoiminta jatkoi kasvuaan ja sen etabloituminen itäiseen Keski-Eurooppaan ja Venäjälle etenee suunnitellusti, Telanne kertoo.
Toinen vuosineljännes lyhyesti:
-Liikevaihto 84,0 milj. euroa (Q2/2006: 74,8 milj. euroa)
-Liikevoitto 14,4 milj. euroa, 17,1 % liikevaihdosta
(11,6 milj. euroa, 15,6 %)
-Tulos ennen veroja 14,8 milj. euroa (11,9 milj. euroa)
-Osakekohtainen tulos 0,15 euroa (0,12 euroa)
-Sanomalehdet-segmentin liikevoitto 11,5 milj. euroa (9,7 milj. euroa)
-Kauppalehti-ryhmän liikevoitto 2,4 milj. euroa (1,6 milj. euroa)
-Markkinapaikat-segmentin liikevoitto 1,3 milj. euroa (0,6 milj. euroa)
-Ennuste vuodelle 2007 pysyy ennallaan.
Kommentointi
Et ole kirjautunut
Mikali haluat jättää kommentin, sinun tulee kirjautua sisään
Kirjaudu sisäänEIkö sinulla ole tunnusta? Rekisteröidy tästä
Nimi
Otsikko:
Kommentti: