Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje

Alma Media arvioi ilmoitusmyynnin jatkuvan heikkona

Uutiset, Media, | perjantaina 12.02.2010 - Toimitus

Heikon markkinatilanteen arvioidaan jatkuvan Suomen mediamarkkinoilla vuoden 2010 alkaessa, arvioi Alma Media tilinpäätöstiedotteessaan. Ilmoitusmyynnin markkinan odotetaan kääntyvän asteittaiseen kasvuun, mikäli kansantuote kasvaa ennakoidusti vuoden 2010 aikana.

Alma Media arvioi, että iltapäivälehtien irtonumeromyynti laskee edelleen vuonna 2009 toteutuneen kehityksen mukaisesti. Kauppalehden levikin odotetaan laskevan vähäisesti vuoden 2009 tasosta levikin rakenteellisten muutosten takia.

Työllisyyden kehityksen arvioidaan vaikuttavan Alma Median alue- ja paikallislehtien levikkeihin. Alma Media arvioi, että sanomalehtimainonnan markkina kasvaa hieman Suomessa vuonna 2010. Verkkomainonnan kasvun odotetaan vahvistuvan vuoden 2010 aikana suhteessa vertailuvuoteen.

Alma Media arvioi vertailukelpoisen liikevaihdon ja liikevoiton kasvavan maltillisesti mediamainonnan asteittaisen kasvun seurauksena vuoden 2009 tasosta. Ensimmäisen vuosineljänneksen liikevaihdon ja liikevoiton odotetaan olevan lähellä edellisvuoden tasoa.
Tilinpäätöstiedote 2009


Toimitus

Kommentointi

Et ole kirjautunut

Mikali haluat jättää kommentin, sinun tulee kirjautua sisään

EIkö sinulla ole tunnusta? Rekisteröidy tästä


Nimi

Otsikko:

Kommentti: