Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje

Aikakauslehdet markkinoivat nyt liitteitään

Uutiset, Media, | perjantaina 21.09.2007 - Toimitus

Suomessa julkaistaan vähemmän liitteitä aikakauslehdissä kuin muualla maailmassa, Aikakauslehtien liitto toteaa. Liiton mielestä liitteillä on merkitystä markkinoinnissa. Esimerkiksi Arabian KoKo -sarjan aukeamailmoituksen keskelle liimanidottu liite kasvatti ilmoituskokonaisuuden huomioarvon 88 prosenttiin. Tikkurila Paintsin liitevihkon huomioarvo oli 90 prosenttia ja lukuarvo 72 prosenttia, liitto kertoo.

Suomessa julkaistaan vähemmän liitteitä aikakauslehdissä kuin muualla maailmassa, Aikakauslehtien liitto toteaa. Liiton mielestä liitteillä on merkitystä markkinoinnissa. Esimerkiksi Arabian KoKo -sarjan aukeamailmoituksen keskelle liimanidottu liite kasvatti ilmoituskokonaisuuden huomioarvon 88 prosenttiin. Tikkurila Paintsin liitevihkon huomioarvo oli 90 prosenttia ja lukuarvo 72 prosenttia, liitto kertoo.

Aikakauslehtiala on julkaissut yhteisen Liiteoppaan ja -laskurin helpottamaan liitteiden suunnittelua. Liiteopas on julkaistu sekä netissä että printtiversiona (Tools). Netin liitelaskurilla on mahdollista laskea oikea koko eri lehdissä julkaistavalle liitteelle tai suunnitella kuinka moneen aikakauslehteen valmiin liitteen mitat sopivat.

-Tämä on ollut uraauurtava projekti. Ensimmäisen kerran suurimpien aikakauslehti-kustantajien painotalot sekä mediamyyntijohto ovat istuneet saman pöydän ääreen yhteisenä tavoitteenaan liitesuunnittelun helpottaminen, toteaa projektipäällikkö Lotta Huvinen Aikakauslehtien Liitosta.

-Tällä hetkellä liitelaskuri laskee tarvittavat tiedot jo yli 250:lle Aikakauslehtien Liiton jäsenlehdelle. Tavoitteena on, että mahdollisimman moni noin 570 jäsenlehdestä tulee mukaan laskuriin, Huvinen kertoo.


Toimitus

Kommentointi

Et ole kirjautunut

Mikali haluat jättää kommentin, sinun tulee kirjautua sisään

EIkö sinulla ole tunnusta? Rekisteröidy tästä


Nimi

Otsikko:

Kommentti: