Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje

Verkkokaupan kotimaisuus nousee valtiksi

Uutiset, Markkinointi & Mainonta, | perjantaina 23.11.2012 - Toimitus

Verkkokaupoista on tullut yhä merkittävämpi joululahjojen hankintakanava ja yli puolet suomalaisista ilmoittaa ostavansa joululahjoja verkkokaupoista. Lähes kaikki ostajat suosivat kotimaisia verkkokauppoja ja enemmistö hankkii lahjansa vain kotimaisista verkkokaupoista. Yli kolmannes vastaajista valitsee kotimaisen verkkokaupan siitäkin huolimatta, että ulkomainen verkkokauppa tarjoaisi saman tuotteen halvemmalla.

Innokkuus verkko-ostamiseen on edelleen kasvussa verrattuna viime vuoteen, selviää Itellan teettämästä tuoreesta tutkimuksesta.

- Kotimaisten verkkokauppojen kannattaa ehdottomasti huomioida tämä kuluttajien halu suosia suomalaista esimerkiksi viestimällä kotimaisuudestaan. Samoin joulumyynnissä kannattaa hyödyntää myyntiajat loppuun asia, kun toimitusajat kotimaassa ovat usein lyhyemmät kuin ulkomailta tilattaessa ja palauttaminen on helppoa, sanoo Itellan verkkokaupasta vastaava kehitysjohtaja Kari Nykänen.

Jo yli puolet suomalaisista ilmoittaa ostavansa joululahjat verkosta. Itella toisti viimevuotisen tutkimuksensa koskien joulua ja verkkokauppaa ja tänä vuonna verkkokaupan ostoaikeita on jopa viimevuotista enemmän. Tänä vuonna 54 % suomalaisista sanoo ostavansa lahjoja verkosta, kun vastaava luku viime vuonna oli 49 %. Verkkokauppa ei ole erityisen sidottua sosiaaliluokkiin, mutta miehiä verkosta ostaminen houkuttelee hieman naisia enemmän. Myös nuorten asema nettiostajina korostuu tutkimuksen tuloksissa mutta silti myös eläkeikäisistä kolmannes ilmoittaa hankkivansa lahjoja verkosta.

 


Toimitus

Kommentointi

Et ole kirjautunut

Mikali haluat jättää kommentin, sinun tulee kirjautua sisään

EIkö sinulla ole tunnusta? Rekisteröidy tästä


Nimi

Otsikko:

Kommentti: