Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje

TBWA:n kisassa palkinto Tapiolan kampanjalle

Uutiset, Markkinointi & Mainonta, | perjantaina 13.02.2009 - Toimitus

TBWAHelsinki-konsernin järjestämän Media Arts Awards -suunnittelukilpailun voittajana on palkittu Tapiolan Henkilöstöpaketti-kampanja.

TBWAHelsinki-konsernin järjestämän Media Arts Awards -suunnittelukilpailun voittajana on palkittu Tapiolan Henkilöstöpaketti-kampanja.

Toiseksi tuli Nissanin Speed Dating ja kolmannelle sijalle ylsi DNA:n Nauravat joulupukit -kampanja. Yleisöäänestyksessä parhaaksi työksi valittiin Nissanin Speed Dating.

”Kilpailutöiden taso oli erittäin hyvä. Monipuolisesti medioita hyödyntäviä kampanjoita oli ilo katsoa ja arvioida”, kertoi tuomariston puheenjohtaja, Helsingin Sanomien markkinointijohtaja Caroline Lilius.

“Markkinoiden ja markkinoinnin muuttuessa on tärkeää tunnistaa aina tapauskohtaisesti tehokkaimmat tavat vaikuttaa yleisöön. Haluamme nostaa Media Arts Awardsilla esiin markkinoijia ja kampanjoita, joissa luova median käyttö on tärkeä osa kampanjan ratkaisua ja vaikuttavuutta”, toteaa TBWAHelsingin ja PHS-ryhmän toimitusjohtaja Petteri Kilpinen.

Poikkeuksellinen median käyttö kilpailuvalttina

Media Arts Awards -kilpailutöiden arvioinnissa kiinnitettiin huomiota poikkeukselliseen ja luovaan median käyttöön. Kampanjassa oli löydettävä luontevat kohtaamispisteet yleisön tavoittamiseksi ja kanssakäymisen luomiseksi. Myös yhtenäinen ja brändin tavoitteita edistävän brändikäyttäytymisen ja yleisön ymmärryksen hyödyntäminen suunnittelussa kuuluivat arviointikriteereihin.

Kriteerit täyttäviä kampanjakokonaisuuksia löytyi viimeisen vuoden aikana tehdyistä töistä runsaasti.

“Tämä osoittaa, että luovaa mediankäyttöä toteuttava Media Arts -ajattelutapa on konsernissa levinnyt laajalle ja on päivittäisessä käytössä. Kilpailu kokoaa parhaat toteutukset esimerkiksi ja inspiraatioksi itsellemme ja asiakkaillemme”, Kilpinen jatkaa.

Tuomaristo palkitsi kolme parasta työtä shortlistalta, jonka oli valinnut TBWAHelsingin työntekijöistä koostunut tuomaristo. Voittajien lisäksi shortlistalle ylsivät seuraavat kampanjat:

-DNA: Ilon päivä
-DNA: Ystävysty naisen kanssa
-HSRKY: Rakkaus
-Kiasma: En ihan ymmärrä
-MTV3: Idols historia
-Nissan: micracuts.blogspot.com
-Ruukki: MyRuukki
-Pfizer: Maailman tervein kansa / Porraspäivät
-eikkaus: Lotto: Onni syntyä Suomeen
-Veikkaus: Vedonlyönti: Dokumentin voima

Ensimmäistä kertaa järjestetty Media Arts Awards on TBWAHelsinki-konserniin kuuluvien toimistojen suunnittelukilpailu, jossa palkitaan innovatiivisesti, monipuolisesti ja poikkeuksellisin eri tavoin medioita hyödyntävää brändien rakentamista. Kilpailu oli avoin kampanjoille, jotka olivat joko kokonaan tai osittain suunniteltu tai toteutettu yritysryhmässä vuoden 2008 aikana.

Palkinnot jaettiin torstaina 5.2. TBWAHelsingin tiloissa järjestetyssä Media Arts Awards -tilaisuudessa. Suunnittelukilpailu tullaan jatkossa järjestämään vuosittain.


Toimitus

Kommentointi

Et ole kirjautunut

Mikali haluat jättää kommentin, sinun tulee kirjautua sisään

EIkö sinulla ole tunnusta? Rekisteröidy tästä


Nimi

Otsikko:

Kommentti: