Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje

Suomen Grand Effie 2010 -palkinnosta kisaa 16 kampanjaa

Uutiset, Markkinointi & Mainonta, | keskiviikkona 22.09.2010 - Toimitus

Markkinointiviestinnän tehokkuutta mittaava Effie Awards Finland –kilpailu on edennyt viimeiselle kierrokselle. Tuomaristo on käynyt läpi kaikki 51 kilpailuun jätettyä kampanjaa.

SEK & Greyn strategiajohtajan Tommi Laihon luotsaama jury kelpuutti shortlistalle eli finaaliin näistä 16 kampanjaa.

”Tuomaristo teki lujasti töitä tutustuessaan kymmeniin kampanjoihin. Olen vakuuttunut siitä, että nämä ovat Suomen parhaita markkinointikampanjoita viimeisen vuoden ajalta” toteaa tuomariston puheenjohtaja Tommi Laiho, itsekin useamman Effie-palkinnon hankkinut alan konkari.

”Haluan myös korostaa, että jo pelkkä kilpailuun osallistuminen on osoitus tuloksellisen markkinointiviestinnän ajattelusta, sillä kampanjan dokumentointi pakottaa miettimään onnistunutta kampanjaa vielä muutamasta uudesta näkökulmasta. Parhaimmillaan tämä kampanjadokumentointi avaa myös toimiston ja asiakkaan suhteeseen uusia mahdollisuuksia tehdä asiat paremmin ja löytää toiminnalle uusia mittareita”, jatkaa Tommi Laiho.

”Markkinoinnin näkökulmasta on positiivista, että kaupallista menestystä on tehty usealla eri toimialalla ja usean eri toimijan tekemänä. Tänä vuonna korostui myös ilahduttavasti medioiden tehokkaampi ja luovempi hyödyntäminen sen sijaan, että tapetoidaan samalla mainoksella kaikki mediat,” kiteyttää kilpailun antia Laiho.

Tuomarit arvioivat Effie Awardsissa markkinointikampanjoiden tuloksellisuutta. Keskeisiä arviointikriteereitä tuomaroinnin ensimmäisellä kierroksella olivat kampanjan haasteellisuus, ideoiden toimivuus, tulokset ja mitattavuus. Finalistien joukosta viimeisellä arviointikierroksella tuomarit pisteyttävät erikseen myös luovat kampanjaelementit.

”Oli ilahduttavaa huomata kilpailutöitä lukiessa, että yrityksen markkinoinnilla raportoidaan yhä paremmin yhteydet yrityksen myyntilukuihin ja muihin keskeisiin tavoitteisiin. Tulosten mittaamiseen panostetaan koko ajan enemmän, mainonnan panostuksia mitataan paitsi kampanjalle tärkeiden huomioarvon ja kontaktimäärän lisäksi yhä selvemmin kovin myyntiluvuin sekä asiakasvaihtuvuuden ja -tyytyväisyyden mittarein ja nostetaan esiin markkinointiviestinnän yhteys yrityksen strategiseen linjaukseen”, kaikki entryt lukenut MTL:n toimitusjohtaja Anne Mehtäläinen kertoo.

”Finalistien kilpailusarjakirjo on mielenkiintoinen, ja osoittaa erilaisten kampanjoiden olevan hyvin suunniteltuna ja toteutettuna olevan tuloksellisia. Finalisteja löytyy seuraavista luokista: elintarvike, muut kuluttajapalvelut, asuminen, lanseeraus, internet, ulkomaiset kohderyhmät, radio, mediaidea, design ja pakkaus, non-profit, pienet ja alueelliset budjetit, sekä veteraanisarjan kampanja” kuvailee finalisteja Anne Mehtäläinen. ”Odotinkin media-idean ja internet-pohjaisten kampanjoiden nousevan nyt esiin lamavuoden kampanjapainostusten tarkastelujen vuoksi. Sosiaalinen media näkyi osana useita kampanjoita, myös finalisteja, ja mukana oli myös mobiilikampanja, mikä valitettavasti jäi muutamalla pisteellä finaalista.”

Shortlistattujen töiden takana olevat toimistot ovat Bob Helsinki, Family Inc., hasan & partners, Mainostoimisto King Idea, Mainostoimisto SMOY, Nitro, SEK & Grey, Skandaali, Suunnittelutoimisto Taivas, Toinen Helsinki ja TBWAPHS. Shortlista kokonaisuudessaan löytyy osoitteesta www.effie.fi

Finalistien joukosta parhaat palkitaan Bronze, Silver tai Gold Effie –palkinnoilla. Koko kilpailun paras kampanja saa arvostetun ja himoitun Grand Effie –palkinnon. Menestyneet kampanjat esitellään yleisölle ja palkinnot jaetaan keskiviikkona 27.10.2010 Markkinointiviestinnän Viikolla klo 13.00 alkavassa “Tuloksellinen Markkinointiviestintä” –seminaariosuudessa Helsingin Wanhassa Satamassa.


Toimitus

Kommentointi

Et ole kirjautunut

Mikali haluat jättää kommentin, sinun tulee kirjautua sisään

EIkö sinulla ole tunnusta? Rekisteröidy tästä


Nimi

Otsikko:

Kommentti: