Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje

Some säikäytti Fazeria

Uutiset, Markkinointi & Mainonta, Tiedotus, | torstaina 27.09.2012 - Toimitus

Fazerin Sinisen hyväntekeväisyyskampanja on herättänyt voimakasta keskustelua sosiaalisessa mediassa ja lehdistössä. "Tapamme viestiä kampanjasta olisi voinut olla toisenlainen, sen huomaamme saamastamme palautteesta nyt jälkikäteen. Olemme pahoillamme, jos kampanjamme on tuottanut mielipahaa, emme ole halunneet loukata ketään", Fazer kertoo tiedotteessaan.

Kampanja kääntyi itseään vastaan kun Facebookissa alkoi vilkas keskustelu lapsityövoiman käytöstä kaakaon hankinnassa. Helsingin Sanomissa julkaistu poleeminen kolumni herätti myös paljon keskustelua, minkä seurauksena Fazer lähetti pahoittelevan tiedotteen medialle. Artikkelilla oli 28.9.2012 mennessä jo 9300 tykkääjää.

Vastaavasti Fazerin lähettämän tiedotteen pohjalta tehdyllä uutisella oli vain 610 tykkääjää.

"Tiedostamme haasteet kaakaoviljelmillä ja haluamme osaltamme parantaa viljelmien ja yhteisöjen oloja – siksi olemme mukana World Cocoa Foundationissa ja teemme yhteistyötä kansainvälisten kaakao- ja suklaateollisuuden toimijoiden kanssa. World Cocoa Foundationin tavoitteena on edistää vastuullista kaakaonviljelyä, nostaa viljelijöiden tulotasoa sekä tukea viljelijöitä ja heidän perheitään", Fazer kertoo.

"Olemme hyvin sitoutuneita vastuullisuustyöhön kaakaon hankintaketjussa. Kaikki saamamme palaute on arvokasta ja haluamme käydä vuoropuhelua vastuullisuuden kehittämiseksi jatkossakin", yhtiö kertoo.

 

 

 


Toimitus

Kommentointi

Et ole kirjautunut

Mikali haluat jättää kommentin, sinun tulee kirjautua sisään

EIkö sinulla ole tunnusta? Rekisteröidy tästä


Nimi

Otsikko:

Kommentti: