Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje

SDP:n epäonnistunut vaalikampanja mukana ulkomainosten kisan finaalissa

Uutiset, Markkinointi & Mainonta, | maanantaina 01.10.2007 - Toimitus

Alkuvuoden suomalaisista ulkomainoksista on valittu yhdeksän työtä Outdoor Champions 2007 -kilpailun ns. finaalishort-listalle. Mukana ovat mm. SDP:n epäonnistuneen vaalikampanjan mainokset.

Alkuvuoden suomalaisista ulkomainoksista on valittu yhdeksän työtä Outdoor Champions 2007 -kilpailun ns. finaalishort-listalle. Mukana ovat mm. SDP:n epäonnistuneen vaalikampanjan mainokset.

Tammi-kesäkuussa kaupallisissa ulkomedioissa julkaistuista mainoksista tuomariston pöydälle päätyi kuukausittaisten esiraaditusten perusteella runsaat 70 työtä.

Niistä jatkoon päässeet mainokset kisaavat Grand Prix 07 -palkinnosta loppuvuoden finaalishort-listalle valittavien ulkomainosten kanssa.

Outdoor Finland – Suomen Ulkomainosliiton vuosittain järjestämässä Outdoor Champions -kilpailussa on kaksi sarjaa: Real eli perinteiset ulkomainosratkaisut ja Innovative-sarja eli erikoisratkaisut ja ulkomedian uudenlainen käyttö ja toteutus.

Alkuvuoden ulkomainoksista jatkoon Real-sarjan short-listalle valittiin:

FC Honka: Meillä on unelma – Abri

Olivia-lehti: lanseerauskampanja -Abri

SDP:n vaalikampanja – Abri

R-kioski (kahvilaketju joka metroasemalla) – minilööppi, raitiovaunujen/ metrojen sisätilat

Iltalehti (lasten ruokailutottumukset) – Abri

Kallen Mätitahna – Pylvästaulut

Ikea: Helpotusta snobismiin – Yhdistelmäkampanja (useita välineitä)

Korkeasaari: Äkkilähdöt 5 € – Metrolööppi

Innovative-sarjasta alkuvuoden short-listalle valittiin vain yksi työ: MTV3:n Idols-sarjan metroasematoteutus.

Outdoor Finland 2007 -kilpailu jatkuu edelleen. Heinä-joulukuun ulkomainosanti tuomaroidaan tammikuussa 2008. Samassa yhteydessä valitaan koko kilpailun voittajat.

SDP:n epäonninen vaalikampanja osallistuu Outdoor-kisaan
SDP:n epäonninen vaalikampanja osallistuu Outdoor-kisaan

Kilpailun tuomaristo kootaan vuosittain mainostoimistojen, mediatoimistojen ja mainostajien edustajista. Tänä vuonna tuomariston puheenjohtajana toimii Unto Paltemaa. Muut jäsenet ovat Bob Helsingin copy Iina Merikallio, Viestintätoimisto Drumin copy Mikko Koivulehti, Egon AD Roy Haapakoski, Dynamon AD Ripa Hankaniemi, OMD:n suunnittelupäällikkö Katariina Korremäki, Ruokakeskon markkinointipäällikkö Ari Rissanen ja DNA Finlandin myynti- ja markkinointipäällikkö Juha Rahko.

Outdoor Champions -kilpailun tavoitteena on innostaa mainonnan suunnittelijoita ja mainostajia yhä parempiin ja omaperäisempiin ulkomainonnan ratkaisuihin – ottaen huomioon ulkomainosvälineiden erityispiirteet ja elävän mediaympäristön mahdollisuudet. Kilpailuun osallistuvat kaikki JCDecaux’n ja Clear Channelin ulkomainospaikoilla ko. vuoden aikana julkaistut työt. Myös muissa ulkomainosvälineissä julkaistut mainokset on mahdollisuus ilmoittaa mukaan kilpailuun.


Toimitus

Kommentointi

Et ole kirjautunut

Mikali haluat jättää kommentin, sinun tulee kirjautua sisään

EIkö sinulla ole tunnusta? Rekisteröidy tästä


Nimi

Otsikko:

Kommentti: