Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje

Raiku-radioideakilpailu kutsuu suunnittelemaan mainoksen Punaisen Ristin Operaatio Nälkäpäivälle

Uutiset, Markkinointi & Mainonta, | keskiviikkona 15.04.2009 - Toimitus

Nuorille markkinointialan suunnittelijoille ja opiskelijoille järjestettävä Raiku-kilpailu etsii raikkaita ideoita radiomainontaan. Parhaat suunnitelmat tuotetaan oikeiksi radiomainoksiksi, ja voittajaspotin tekijät lähtevät tänä kesänä Cannesiin.

Nuorille markkinointialan suunnittelijoille ja opiskelijoille järjestettävä Raiku-kilpailu etsii raikkaita ideoita radiomainontaan. Parhaat suunnitelmat tuotetaan oikeiksi radiomainoksiksi, ja voittajaspotin tekijät lähtevät tänä kesänä Cannesiin.

Raiku on radiomainonnan ideakilpailu alle 29-vuotiaille suunnittelijoille ja opiskelijoille. RadioMedian järjestämässä kilpailussa suunnitellaan yhteiskunnallinen radiomainos Punaiselle Ristille. Tavoitteena on saada radionkuuntelijat ryhtymään lahjoittajiksi tai lipaskerääjiksi 17.–19.9. vietettävään Operaatio Nälkäpäivään.

“Haluamme antaa nuorille mahdollisuuden näyttää kyntensä myös radiomainonnan suunnittelijoina. Raiku järjestettiin viime vuonna ensimmäisen kerran, ja saimme 108 käsikirjoitusta. Tälle vuodelle emme odota yhtään vähempää”, hehkuttaa RadioMedian toimitusjohtaja Stefan Möller.

“Tehtävänä on tuoda positiivisella tavalla esiin Punaisen Ristin antama nopea katastrofiapu. Vetovoimaa luodaan nostamalla esiin Punaisen Ristin erityisyys. Maailmanlaajuisen verkoston ansiosta järjestö pystyy toimimaan luotettavasti ja tehokkaasti kaikkialla ja kaikissa tilanteissa”, kertoo Suomen Punaisen Ristin markkinointisuunnittelija Jessica von Bonsdorff.

Kilpailussa ei pelkästään suunnitella radiomainosta, vaan parhaat ideat myös kuullaan: kolme parasta kilpailutyötä tuotetaan studiossa valmiiksi radiomainoksiksi. Käsikirjoittaja Aleksi Bardy, ohjaaja Dome Karukoski ja säveltäjä Leri Leskinen valitsevat parhaat työt ja tutoroivat finalisteja spottien tuotantovaiheessa.

“Hyvä radiomainos on pelkistetty, rohkea ja koskettava. Hyvä mainos ei välttämättä ole ollenkaan hauska. Huumori ei ole välttämättömyys, mutta oikein käytettynä sekin voi olla tie tunteisiin ja myös tie älyyn”, ohjeistaa tuottaja-käsikirjoittaja Aleksi Bardy.

Kilpailuun osallistumista kannustetaan mukavin palkinnoin. Sen lisäksi, että käsikirjoituksen saa työstää alusta valmiiksi radiomainokseksi, saattaa oma spotti päätyä Punaisen Ristin mainoksena 54 radiokanavalle.

Kilpailu alkaa heti ja päättyy 5. toukokuuta klo 16. Kilpailun palkintona on matka Cannesin mainosfestivaaleille 2009. Voittaja ratkeaa M&M-illassa 28. toukokuuta, kun markkinointiväki äänestää suosikkinsa finalistikolmikon joukosta. Yleisöäänestys koko kansan suosikista järjestetään 29.5.–15.6.2009. Radioaalloille päätyy Punaisen Ristin kolmesta finalistista valitsema spotti.

Lisää Raiku-kilpailusta ja sen säännöistä osoitteesta www.radiomedia.fi/raiku.


Toimitus

Kommentointi

Et ole kirjautunut

Mikali haluat jättää kommentin, sinun tulee kirjautua sisään

EIkö sinulla ole tunnusta? Rekisteröidy tästä


Nimi

Otsikko:

Kommentti: