Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje

Raiku-kisan voitti Vääryys

Uutiset, Markkinointi & Mainonta, | perjantaina 29.05.2009 - Toimitus

Raiku-radioideakilpailun vei Ulla Pulkka Vääryys-nimisellä käsikirjoituksellaan. Tunnustuksen lisäksi voitokkaan työn tekijä lähtee kesäkuussa Cannesin mainosfestivaaleille. Valittu spotti 

alkaa pyöriä vuodenvaihteessa 54 radiokanavalla osana Operaatio Nälkäpäivä -kampanjaa. 



Markkinointiväki valitsi suosikkinsa nuorille markkinointialan suunnittelijoille ja opiskelijoille suunnatun Raiku-radioideakilpailun finalisteista. Voiton vei Ulla Pulkka Vääryys-nimisellä käsikirjoituksellaan. Tunnustuksen lisäksi voitokkaan työn tekijä lähtee kesäkuussa Cannesin mainosfestivaaleille.

“Idea perustuu omakohtaiseen kokemukseeni, kun lapsena olisin halunnut lähettää ylimääräiset perunat lautaseltani köyhien maiden lapsille”, kertaa DDB:llä työskentelevä Ulla Pulkka käsikirjoituksena syntyvaiheista.

Raikun tuomaristo, tuottaja-käsikirjoittaja Aleksi Bardy, ohjaaja Dome Karukoski ja säveltäjä Leri Leskinen, valitsivat 104 kilpailutyön joukosta kolme parasta. Tämän jälkeen kukin tuomari oli mukana tuottamassa yhtä käsikirjoitusta valmiiksi radiomainokseksi. Näistä valmiista tuotoksista markkinointiväki äänesti oman suosikkinsa eilisessä M&M-illassa.

“Tänä vuonna oli ilahduttavaa nähdä, että ideoissa oli mukana hyviä äänimaisemia ja musiikkia hyödyttäviä ehdotuksia. Kolmesta finalistista kaksi nojaa musiikkiin ja tehosteisiin tai niiden yhdistelmään. Nuorissa tekijöissä löytyy radion välinekielen osaajia ja oli tosi positiivista nähdä niin monta erilaista tulokulmaa annettuun briiffiin”, iloitsee RadioMedian toimitusjohtaja Stefan Möller.

Kilpailu ei kuitenkaan vielä ole ohi. Radionkuuntelijat saavat äänestää omaa suosikkiaan 29.5.–12.6. välisenä aikana osoitteessa www.radiomedia.fi/raiku. Tämän jälkeen Punainen Risti valitsee oman suosikkinsa kesäkuun lopussa. Valittu spotti 

alkaa pyöriä vuodenvaihteessa 54 radiokanavalla osana Operaatio Nälkäpäivä -kampanjaa. 



“On ollut todella hauska nähdä, miten nuoret suunnittelijat ottivat haasteen vastaan ja miten monin eri tavoin aihetta kilpailutöissä lähestyttiin. Punaisen Ristin puolesta haluan kiittää lämpimästi kaikkia osallistujia. Olemme saaneet paljon uusia ajatuksia ja tuoreita ideoita myös niistä töistä, jotka eivät tällä kertaa päässeet finaaliin”, kiittelee Punaisen Ristin markkinointisuunnittelija Jessica von Bonsdorff.

Raikun tehtävänä oli suunnitella yhteiskunnallinen radiomainos Suomen Punaisen Ristin Operaatio Nälkäpäivälle. Toista kertaa järjestetyn Raikun tavoitteena on tänä vuonna saada radionkuuntelijat ryhtymään lahjoittajiksi tai lipaskerääjiksi 17.–19.9. vietettävään Operaatio Nälkäpäivään.


Toimitus

Kommentointi

Et ole kirjautunut

Mikali haluat jättää kommentin, sinun tulee kirjautua sisään

EIkö sinulla ole tunnusta? Rekisteröidy tästä


Nimi

Otsikko:

Kommentti: