Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje

Pelasta henkiä osallistumalla nuorten Raiku-radioideakilpailuun

Uutiset, Markkinointi & Mainonta, | perjantaina 26.02.2010 - Toimitus

Nuorten Raiku-radioideakilpailun tämän vuoden tehtävänä on ideoida ja suunnitella radiomainos Viisaasti vesillä -kampanjalle. Haasteena on puhutella ihmisiä uskottavasi vesiturvallisuudesta ja vaikuttaa heidän asenteisiinsa.

Suomessa hukkuu vuosittain noin 200 ihmistä. Monet onnettomuuksista voitaisiin välttää järjen käytöllä. RadioMedia järjestää nyt 3. kertaa Raiku-radioideakilpailun alle 29-vuotiaille opiskelijoille ja suunnittelijoille. Tehtävänä on suunnitella radiomainos Viisaasti vesillä -kampanjalle. Voittaja matkaa Cannes-mainosfestivaaleille ja paras mainos saa kuuluvuutta 54 radiokanavalla. Kilpailun osallistumisaika päättyy 23.3.2010.

Raiku-radioideakilpailun tämän vuoden tehtävänä on ideoida ja suunnitella radiomainos Viisaasti vesillä -kampanjalle. Haasteena on puhutella ihmisiä uskottavasi vesiturvallisuudesta ja vaikuttaa heidän asenteisiinsa.

“Radio on kampanjamme ehdoton päämedia. Se tavoittaa kustannustehokkaasti kaikki kohderyhmämme. Radiota kuunnellaan autossa matkalla mökille, mökillä sekä veneillessä, joten pääsemme lähelle potentiaalista hukkujaa ja hukkumistapahtumaa. Mikäli kilpailun voittajatyö on loistava, sen ideasta voi tulla jopa Viisaasti vesillä -kampanjan koko mainonnan kattokonsepti”, Vesiturvallisuus-työryhmän edustaja Kimmo Patrakka toteaa.

Vesiturvallisuuden neljä teemaa ovat alkoholin sopimattomuus vesille, pelastusliivien ja muiden turvavälineiden käyttö, luonnonolosuhteiden huomioiminen vesillä ja jäällä liikuttaessa sekä hyvän uimataidon merkitys. Kisatöissä arvostetaan vesiturvallisuuden ympärivuotisesti huomioivaa ideaa. Paras idea on todennäköisesti sellainen, jonka voi toteuttaa radiomainossarjana.

Raiku-radioideakilpailun tuomaristoon kuuluvat tänä vuonna hasan & partnersin AD Anne Kukkohovi, MusicMakersin toimitusjohtaja Kim Kuusi sekä kirjailija Tuomas Vimma. He sparraavat kolmen parhaan käsikirjoituksen tuotantoa valmiiksi radiomainoksiksi.

”Äänen tekeminen ei maksa paljoa, ja keinot ovat jokaisen ulottuvilla. Pitää pakottaa itsensä tekemään raivoisan rohkeita ratkaisuja. Radio kyllä kestää ne välineenä. Ei saa päästää itseään vähällä”, Kim Kuusi kannustaa.

Markkinoinnin ammattilaiset valitsevat M&M-illassa Cannes-mainosfestivaaleille pääsevän voittajan. Viisaasti vesillä -kampanjan edustajat päättävät puolestaan parhaan radiomainoksen, joka saa kuuluvuutta 54 kaupallisella radiokanavalla.

Raiku-radioideakilpailu käynnistyy välittömästi ja päättyy 23.3.2010. Kilpailuun voivat osallistua kaikki 23.3.1981 jälkeen syntyneet opiskelijat sekä jo alalla työskentelevät, freelancerit mukaan lukien.

www.radiomedia.fi/raiku


Toimitus

Kommentointi

Et ole kirjautunut

Mikali haluat jättää kommentin, sinun tulee kirjautua sisään

EIkö sinulla ole tunnusta? Rekisteröidy tästä


Nimi

Otsikko:

Kommentti: