Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje

Ohjelmallinen ostaminen syö mediatoimistoja

Uutiset, Markkinointi & Mainonta, | tiistaina 09.01.2018 - Toimitus

Ohjelmallinen ostaminen hallitsee mainosmarkkinoita vuonna 2018. Tämä selviää Adoben uudesta tutkimuksesta, jossa kysyttiin eurooppalaisten markkinointitoimistojen ja brändien tulevaisuuden näkemyksiä. Ohjelmallisen mainostilan ostamisen ansiosta yritysten ei enää tarvitse ostaa palveluita kalliilta välikäsiltä kuten mediatoimistoilta, jotka ovat perinteisesti olleet markkinoinnissa suuressa osassa. Ostoalgoritmien avulla brändit löytävät nopeasti itse kohdeyleisönsä ja voivat sijoittaa mainokset automaattisesti otollisiin paikkoihin.

Tutkimuksen mukaan 86 prosenttia brändeistä ja 89 prosenttia markkinointitoimistoista aikoo sijoittaa aiempaa enemmän ohjelmallisiin mainosostoihin vuonna 2018.

Ohjelmallisesta ostamisesta digitaalisissa mainoskanavissa tulee brändikampanjoiden tärkein tekijä seuraavan viiden vuoden sisällä.
14 prosenttia vastaajista sanoi, että ohjelmallinen ostaminen on jo nyt heille ensisijaisen tärkeää digitaalisissa kanavissa.
Erityisesti mahdollisuus hallita useita mainosostamisen prosessin osia talon sisältä kannustaa investoimaan ohjelmalliseen mainosostamiseen.

"Sekä brändit että markkinointitoimistot ovat tietoisia siitä, että pakettiratkaisut mainoskampanjoissa eivät vastaa nykyaikaisen median todellisuutta. On tärkeää toimittaa oikea viesti oikealle yleisölle oikean kanavan kautta, jos haluaa selviytyä markkinoilla", sanoo Jes Schyum, Adoben Pohjoismaiden viestintäpäällikkö.

Kysely tehtiin 60 brändiyritykselle ja markkinointitoimistolle Yhdistyneessä kuningaskunnassa, Ranskassa, Saksassa, Benelux-maissa ja Pohjoismaissa.


Toimitus

Kommentointi

Et ole kirjautunut

Mikali haluat jättää kommentin, sinun tulee kirjautua sisään

EIkö sinulla ole tunnusta? Rekisteröidy tästä


Nimi

Otsikko:

Kommentti: