Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje

Nuorten Raiku-radioideakilpailu käynnistyy

Uutisen kuva
Markkinointi & Mainonta, | perjantaina 25.03.2011 - Toimitus

Tänä vuonna kisa toteutetaan Liikenneraittiustyöryhmän kanssa.

RadioMedia järjestää Raiku-radioideakilpailun alle 29-vuotiaille opiskelijoille ja suunnittelijoille nyt neljännen kerran. Tänä vuonna kisa toteutetaan Liikenneraittiustyöryhmän kanssa. Voittaja matkaa Cannesiin ja paras spotti saa kuuluvuutta 49 radiokanavalla.

Rattijuopot ovat osallisina vuosittain noin 700 vakavassa liikenneonnettomuudessa, jossa joku loukkaantuu tai kuolee. Joka kolmannella kerralla ratin takana istuu nuori rattijuoppo. Tämä on surullinen piikki tilastoissa.

- promille.jpgRadioMedia ja Liikenneraittiustyöryhmä haastavat nuoret mainonnan suunnittelijat osallistumaan Raiku-radioideakilpailuun. Tehtävänä on ideoida spotti nuorten liikenneraittiuskampanjalle. Tavoitteena on nollata promillet, keventää kaasujalkaa ja vaientaa hölmöyksiin yllyttävät kaverit.

"Ideoinnissa kannattaa unohtaa mäiske, häpeä ja stereotypiat. Nuorten asenteisiin tulisi vaikuttaa positiivisen näkökulman kautta. Valtakunnallisuuden ja kaikkien moottoriajoneuvojen huomioiminen on myös tärkeää", Liikenneraittiustyöryhmän jäsen Ritva Varamäki Terveyden edistämisen keskuksesta toteaa.

Raikua tuomaroivat kolme yhteiskunnallisen mainonnan ammattilaista: copywriter Olli Hietalahti Kingistä, copywriter Pasi Janhunen Dynamosta sekä Raiku-kisan vuonna 2008 voittanut Netti Rönneberg, joka on niin ikään copywriter JWT:llä. Kolme parasta käsikirjoitusta tuotetaan valmiiksi spoteiksi heidän ohjauksessaan. Kisan asiantuntijatuomari ja Terveyden edistämisen keskuksen edustaja on Satu Tallgren.

"Raiku-voitto lamavuosina toi itseluottamusta jatkaa tuulisella alalla. Veikkaan, että tämän vuoden voittajat poimitaan talteen saman tien. Taitaville nuorille löytyy aina hommia, ja kisan voitto on loistava lisä CV:hen", Netti Rönneberg sanoo.

Kilpailun palkinnot ovat jälleen mukavat. Markkinoinnin ammattilaiset valitsevat M&M-illassa 19.5. Cannes-mainosfestivaaleille pääsevän voittajan. Liikenneraittiustyöryhmän edustajat päättävät puolestaan parhaan spotin, joka saa kuuluvuutta 49 yksityisellä radiokanavalla.

Raiku-radioideakilpailu alkaa välittömästi ja päättyy 26.4. Brief-tilaisuus järjestetään 5.4. klo 15 Pääkonttori-ravintolassa. Kilpailuun voivat osallistua kaikki 26.4.1982 jälkeen syntyneet opiskelijat sekä jo alalla työskentelevät, freelancerit mukaan lukien.

www.radiomedia.fi/raiku


Toimitus

Kommentointi

Et ole kirjautunut

Mikali haluat jättää kommentin, sinun tulee kirjautua sisään

EIkö sinulla ole tunnusta? Rekisteröidy tästä


Nimi

Otsikko:

Kommentti: