Mediaviikko valitsi Mainoskuplan kolme parasta
Uutiset, Markkinointi & Mainonta, | maanantaina 26.11.2007 - ToimitusVuotuinen Mainoskupla-kisa on taas käynnissä. Luonto-liitto ja Voima-lehti ovat valinneet 48 työtä finaaliin. Mediaviikko nimesi listasta kolme parasta työtä.
Ykköseksi Mediaviikko nostaa mainoskilpailuissa menestyneen Saarioisen vastamainoksen “Sairaalloinen”, jonka on tehnyt Ville Vuorinen. Kornia mutta älykästä.

Ville Vuorinen: Sairaalloinen
Kakkoseksi nousee nerokkaan mielleyhtymän vuoksi “Aamuksi sotiin”, tekijänä Seija Laine. Maailman tilanteen nokkelaa oivaltamista.

Seija Laine: Aamuksi sotiin
Kolmanneksi paras on Mediaviikon mielestä sanataituruuden ansiosta Juuso Janhusen ja Matti Vahteran työ “Vikantti”.

Juuso Janhunen ja Matti Vahtera: Vikantti
Kilpailuun osallistui 136 työtä
Luonto-Liiton ja Voiman vastamainoskilpailu Mainoskuplaan osallistui tänä vuonna yhteensä 136 kilpailutyötä. Jatkoon päässeet 48 työtä ovat nyt nähtävillä mainoskuplan nettisivuilla osoitteessa www.mainoskupla.fi.
Voittajat julkistetaan Älä osta mitään -päivän aattona torstaina 29.11.
Kilpailu järjestettiin nyt kolmatta kertaa. Ammattilaissarjaan osallistui 89 työtä ja avoimeen sarjaan 47.
-Kilpailuun osallistuneet työt ovat ilahduttavan kovatasoisia.
Mainoskritiikki on hyvää vastapainoa kuluttamisen kautta tarjottavalle identiteetille ja sille, että omia arvojaan voi toteuttaa vain ostamisen kautta. Monissa kilpailutöissä kulutuskritiikki tuodaan esille huumorin ja oivalluksen avulla, toteaa tuomaristoon osallistunut kuvataiteilija Kaisa Leka.
Tuomareina toimivat Lekan lisäksi sanaseppo Asa Salo, Markkinointi&Mainonta-lehden toimittaja Mattias Erkkilä, Voima-lehden AD Klaus Welp sekä Papper-lehden päätoimittaja Jeanetta Öhman.
Kommentointi
Et ole kirjautunut
Mikali haluat jättää kommentin, sinun tulee kirjautua sisään
Kirjaudu sisäänEIkö sinulla ole tunnusta? Rekisteröidy tästä
Nimi
Otsikko:
Kommentti: