Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje

Markkinoinnin ja viestinnän pilvipalveluyhtiö Koodiviidakko kasvoi 43 prosenttia

Uutiset, Markkinointi & Mainonta, | maanantaina 29.02.2016 - Toimitus

Digitaaliseen viestintään ja markkinointiin pilvipalveluita myyvä ja kehittävä Koodiviidakko Oy kasvatti liikevaihtoaan viime vuonna 43 prosenttia. Yhtiö on laajentanut tuotevalikoimansa kattamaan koko markkinointiviestinnän ketjun ja käynnistänyt onnistuneesti pilvipalveluidensa myynnin ulkomailla. Koodiviidakko tarjoaa tuotteet asiakkailleen BPaaS (Business Process as a Service) -palveluna.

Vuonna 2005 aloittanut Koodiviidakko on pitkäjänteisen kehitystyön ansiosta kyennyt kasvamaan pelkästään myyntitulojensa avulla ja perustajaosakkaiden aktiivisen johtamisen seurauksena. Vuoden 2015 liikevaihto saavutti 9,3 miljoonan euron rajan kannattavasti. Yhtiön asiakasmäärä on kasvanut sen kaikilla markkina- ja tuotealueilla.

Työntekijämäärä oli vuoden lopussa 140. Kuluvana vuonna yhtiö jatkaa rekrytointejaan niin Suomessa kuin vientimaissa. Yhtiön pääkonttori on Oulussa. Myyntitoimistot sijaitsevat Helsingissä, Berliinissä, Hampurissa, Pariisissa, Tukholmassa, Dubaissa ja Hongkongissa. Toimistojen perustaminen on aloitettu kolme vuotta sitten vaiheittain. Tukholma ja Hampuri ovat käynnistyneet vasta muutama kuukausi sitten.

”Yhtiön strategiana on kasvattaa liiketoimintaansa Liana -brändin alla ennen muuta kehittyneissä EU-maissa, joissa asiakkaiden tarpeet viestinnän ja markkinoinnin pilvipalveluiden käyttöön lisääntyvät voimakkaasti tulevina vuosina. Laajennamme perustamalla ulkomaille myyntitoimistoja vuosien kuluessa testatun toimintakonseptimme mukaisesti. Teknologian toimitamme Suomesta pilvipalveluina internetin kautta. Näin pystymme skaalautumaan edullisesti lähes loputtomasti samalla kun lanseeraamme uusia, pitkälle kehitettyjä tuotteitamme asiakkaidemme käyttöön”, Koodiviidakko Oy:n hallituksen puheenjohtaja Paavo Vasala kertoo. Hän on yksi viidestä yhtiön perustajaosakkaista.

”Olemme onnistuneet rekrytoimaan huippuluokan ammattilaisia niin ohjelmistokehitykseen, teknologian hallintaan sekä myyntiin ja markkinointiin. Oulu on osoittautunut meille erinomaiseksi sijaintipaikaksi tässä suhteessa. Panostamme jatkossa erityisesti liiketoimintaprosesseihin integroitavaan tuotekehitykseen ja asiakaspalveluun pysyäksemme maailman mittakaavassa edelleen kärkijoukossa varsin nopeasyklisessä ja rajussakin kilpailussa. Nyt olemme teknisesti todistetusti aivan maailman ykkösryhmää, koska päihitämme kilpailijoita ulkomailla jatkuvasti”, toimitusjohtaja ja perustajaosakas Samuli Tursas kertoo.

Yhtiö uskoo, että liikevaihdon kasvu kiihtyy lähivuosina merkittävästi, kun uusien myyntitoimistojen toiminta pääsee täyteen vauhtiinsa.


Toimitus

Kommentointi

Et ole kirjautunut

Mikali haluat jättää kommentin, sinun tulee kirjautua sisään

EIkö sinulla ole tunnusta? Rekisteröidy tästä


Nimi

Otsikko:

Kommentti: