Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje

Kohutulla kirkkovene-logolla oli lähes irstaita vaihtoehtoja tarjolla

Uutiset, Markkinointi & Mainonta, | torstaina 09.07.2009 - Toimitus

Oulun seurakuntien kohutulla kaksimielisellä kirkkovene-logolla oli räväkämpiäkin vaihtoehtoja tarjolla. Oululainen mainostoimisto Ajatus, joka on suunnitellut logon, julkistaa nyt myös hylätyt vaihtoehdot. Joidenkin mielestä niissä on selvästi lähes irstaita aineksia. Katso kuvat.

Oulun seurakuntien kohutulla kaksimielisellä kirkkovene-logolla oli räväkämpiäkin vaihtoehtoja tarjolla. Oululainen mainostoimisto Ajatus, joka on suunnitellut logon, julkistaa nyt myös hylätyt vaihtoehdot. Joidenkin mielestä niissä on selvästi lähes irstaita aineksia.

Mainostoimisto Ajatuksen suunnittelema kirkkovene-logo Oulun ev.lut. seurakunnille
Mainostoimisto Ajatuksen suunnittelema kirkkovene-logo Oulun ev.lut. seurakunnille

Mielestäni merkissä ei ole kyse vitsistä tai pelkästä kosiskelusta. Kirkkovene osuu painotetun kohderyhmän symbolimaailmaan huomattavasti puhuttavammin ja kiinnostavammin kuin perinteinen symboliikka, perustelee mainostoimisto Ajatuksen kehitysjohtaja Vesa Ilola.

Mainostoimisto Ajatuksen hylätyt logot. Lähde: Rauhan Tervehdys
Mainostoimisto Ajatuksen hylätyt logot. Lähde: Rauhan Tervehdys
Mainostoimisto Ajatuksen hylätyt logot. Lähde: Rauhan Tervehdys
Mainostoimisto Ajatuksen hylätyt logot. Lähde: Rauhan Tervehdys

Rauhan tervehdys -lehdessä kerrotaan, että Oulun ev.-lut. seurakuntien keväällä aloittama kampanja alle kolmikymppisten tavoittamiseksi avaa kotisivunsa perjantaina 24. heinäkuuta.

Tarkoituksena on tavoittaa ne nuoret, joilla ei ole juuri mitään
sidettä kirkkoon ja sen toimintaan. Samalla julkistetaan myös
tunnus: kirkkovene. Tunnus valikoitui kevään aikana useamman vaihtoehdon pohjalta yhteistyössä mainostoimisto Ajatuksen kanssa.

Projektipäällikkö, kappalainen Kimmo Kieksi kertoo, että kampanjaa suunnitellut papeista ja seurakuntien työntekijöistä koostuva ryhmä halusi löytää tunnuksen, joka nostaa esille sanan ’kirkko’. Kieksi myöntää, että lähinnä koulujen vessanseiniin raapustettu kaksimielinenkin tunnus herättää varmasti kommentteja puolesta ja vastaan.

Ryhmä näki tunnuksessa vihjeitä nuorisokulttuuriin, kaupunki- ja
koulukulttuuriin sekä kirkkohistoriaan. Ennen kaikkea sen nähtiin kuitenkin viittaavan arkeen ja elämän iloon. Kirkkovenettä
soudetaan yhdessä.


Toimitus

Kommentointi

Susanna Bell

10.07.2009

Varmasti tunnus tavoittaa pojat, mutta entä tytöt? Nuoret tytöt saavat muutenkin tarpeekseen ahdistelusta ja rivouksista. Nyt sitä tulee oikein auktoriteetin taholta, eli kai se on sitten ihan oikein… No, kirkkohan on miehisen vallan linnake, niin että sikäli ihan oikeaan osuvaa.

Et ole kirjautunut

Mikali haluat jättää kommentin, sinun tulee kirjautua sisään

EIkö sinulla ole tunnusta? Rekisteröidy tästä


Nimi

Otsikko:

Kommentti: