Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje

Joutsenmerkin juhlakampanjalle marraskuun Kuukauden Parhaat Pikselit

Uutiset, Markkinointi & Mainonta, | perjantaina 17.12.2010 - Toimitus

Sanapelin muotoon puettu displaymainonta oli osa Joutsenmerkin 20-vuotisjuhlakampanjaa. ”Sulka hattuun suomalaiset ”-kampanjan kilpatehtävät koostuivat sanaristikoista , jotka tuli ratkaista Joutsenmerkki- ja joutsenaiheisten tekstien avulla.

Sanapelin muotoon puettu displaymainonta oli osa Joutsenmerkin 20-vuotisjuhlakampanjaa. ”Sulka hattuun suomalaiset ”-kampanjan kilpatehtävät koostuivat sanaristikoista , jotka tuli ratkaista Joutsenmerkki- ja joutsenaiheisten tekstien avulla.
 
Kuukauden Parhaat Pikselit -raati  antoi pisteitä erityisesti selkeydestä ja toiminnallisuudesta. ”Haasteellisella toimialalla on löydetty kiinnostava ja aktivoiva ratkaisu. Sanapeliratkaisu suorastaan pakottaa kohderyhmän viipymään sivulla ja lukemaan viestin.  Toteutus toimii, ja kaikki oleellinen tulee esiin,” raati perusteli.
 
Loka-marraskuun displaykampanjoita arvioivat strateginen suunnittelija Salla Kalkela Dagmarista, strategi Iikka Maunumaa Diego Oy:stä ja tuotepäällikkö Emma Halmekoski MTV MEDIAsta.
 
”Kampanjamme tavoite oli muistuttaa Pohjoismaisesta ympäristömerkistä merkin 20-vuotisjuhlana. Joutsenmerkittyjen tuotteiden kirjo on laaja ja niiden ympäristölaatu korkea. Kampanja oli suunnattu erityisesti  ns. vaaleanvihreille kuluttajille,  jotka suhtautuvat ympäristöasioihin positiivisesti, mutta haluavat tehdä sen helposti ja osana arkipäivää”, SFS-Ympäristömerkinnän markkinointipäällikkö Hanna Sauroja  kertoo.
 
Saurojan mukaan  juhlavuoden kampanjassa  täyttyivät kaikki sille asetetut lyhyen tähtäimen tavoitteet. ”Saimme kuluttajat tutustumaan kampanjasivuun sekä osallistumaan päiväkilpailuun  ja  äänestämään suosikkituotettaan. Onnistuimme myös kasvattamaan Facebookin tykkääjien määrää, mikä mahdollistaa jatkotoimenpiteiden suunnittelun. Joutsenmerkistä kertovien lehti- yms. mediaosumien määrä kasvoi  sekin reippaasti.”
 
Kampanjan on suunnitellut ja toteuttanut White Sheep Oy.
 
Kuukauden Parhaat Pikselit -kilpailussa arvioidaan ja palkitaan MTV Oy:n verkkomedioissa julkaistua displaymainontaa. Raati kiinnittää huomiota erityisesti töihin, joissa on saavutettu erinomaisia tuloksia joko huomioarvon, CTR:n, sitouttamisen, ratkaisun parissa vietetyn ajan tai muun vastaavan mittarin osalla. Tuloksellisuuden lisäksi raati arvioi myös ratkaisun luovaa toteutusta. Voittajakampanjat esitellään spotti.fi –sivustolla.


Toimitus

Kommentointi

Et ole kirjautunut

Mikali haluat jättää kommentin, sinun tulee kirjautua sisään

EIkö sinulla ole tunnusta? Rekisteröidy tästä


Nimi

Otsikko:

Kommentti: