Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje

J-P Rautamaa Mediaviikolle: MTL:n lehtibisneksessä ei mitään väärää

Uutiset, Markkinointi & Mainonta, | torstaina 10.01.2008 - Toimitus

Markkinointiviestinnän toimistojen liitto MTL on ryhtynyt reippaasti kasvattamaan toimintaansa lisäämällä sekä henkilökuntaa että käynnistämällä lehtibisneksen. Aatteellisen alan järjestön työntyminen medialiiketoimintaan on herättänyt kummastusta. MTL:n puheenjohtaja J-P Rautamaa puolustautuu, ja sanoo ylpeänä, että tässä ei ole mitään väärää.

Kysymys
MTL on perustanut MTL Palvelut Oy:n, joka alkaa kustantaa mm. Maine-lehteä ja myy siihen mainoksia. Tämä hanke on herättänyt närää jäsenkunnassa ja mediataloissa, koska MTL on aatteellisena yhteisönä ryhtynyt kilpailemaan omien jäsentensä kanssa sekä mediatalojen kanssa. Eikö ole tämä väärää toimintaa MTL:n taholta, koska kyse ei ole enää tavanomaisesta jäsentiedotuksesta, puheenjohtaja J-P Rautamaa?

J-P Rautamaa
J-P Rautamaa

Vastaus
-Ei ole mielestäni väärää toimintaa, Suomesta on puuttunut
markkinointiviestintää käsittelevä ammattilehti. Tämän lehden tarkoituksena on käsitellä ajankohtaisia asioita tavalla joka kasvattaa alan arvostusta ja edistää alan toimintaa, kuten esim Stratmark-hanke.

Kysymys
MTL perii melkoisia jäsenmaksuja ajaakseen jäsentensä etuja. Miten MTL voi toimia luotettavasti, kun se samaan aikaan ryhtyy viestinnän liiketoiminnan harjoittajaksi kilpaillen jäsenten kanssa?

Vastaus
-Jäseninä on markkinointiviestinnän sisällön tuottajia ei mediataloja, joten ei tässä jäsenien kanssa kilpailla.

Kysymys
Ryhtyykö MTL dumppaamaan mainoshintoja, kun se pystyy elämään jäsenten subventioiden varassa? Onko tämä reilua yhdistystoimintaa?

Vastaus
-Ei dumppaa hintoja, vaikka ei eläkään jäsenten subventioiden varassa.

Kysymys
MTL on kasvattanut valtavasti organisaatiotaan ja kulujaan viime
aikoina. Onko luvassa roimat jäsenmaksujen korotukset, jotta kasvaneet kulut voidaan kattaa?

Vastaus
-Ei ole tarvetta, jäsenmäärä on merkittävästi kasvanut toiminnan kehittymisenansiosta, kuten myöskin yhdistyksen muut tulot.

Kysymys
Kuka kantaa riskin?

Vastaus
-Yhdistys ja sen vastuuhenkilöt, kuten kaikissa muissakin vastaavissaorganisaatioissa.

Kysymys
Aikooko MTL perustaa seuraavaksi oman mainostoimistonkin, kun se nyt on jo lähtenyt viestinnän rintamalle?

Vastaus
-Ei aio perustaa.

Kysymys
Mikä on ylipäätään MTL:n hillittömän kasvuidean takana?

Vastaus
-Kehittää jäsenistön palveluita, edistää alan kilpailukykyä, vaikuttaa alanympäristötekijöihin sekä olla mukana parantamassa alan mielikuvaa. Huomiona vielä että pohjoismaiset sisarorganisaatiomme ovat edelleen isompia toimijoita, ainakin henkilömäärältään kuin Suomi.


Toimitus

Kommentointi

Et ole kirjautunut

Mikali haluat jättää kommentin, sinun tulee kirjautua sisään

EIkö sinulla ole tunnusta? Rekisteröidy tästä


Nimi

Otsikko:

Kommentti: