Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje
uutisen kuva

Facebook kehittää Lift-mittauksen klikkipohjaisen tilalle

Facebook tuo ei-klikkipohjaisen mainosmittauksen

Uutiset, Markkinointi & Mainonta, | maanantaina 21.03.2016 - Toimitus

Facebook uudistaa mainosten tehon mittaamista. FB haluaa irtaantua klikkipohjaisesta mittaamisesta, koska sen tutkimusten mukaan 90 prosenttia mainoksen nähneistä ja edelleen tuotteen ostaneista ei olekaan klikannut mainosta.

Facebookin mukaan mainoksen nähnyt menee jollekin muulle sivustolle tai suoraan mainostajan sivustolle. FB mittaa tätä ilmiötä vertaamalla käyttäytymistä ryhmään, joka ei ole nähnyt mainosta. FB:n uuden palvelun nimi on Lift.

Facebookilla on 1,3 miljardia käyttäjää, joiden käyttäytymisestä yhtiö kerää tietoa jatkuvasti. Se pystyy omasta mielestään luotetettavasti osoittamaan mainonnan tehon Liftin avulla.

Facebookin mukaan nykyinen klipohjainen mainostustapa on harhaanjohtava, koska se ei kerro mikä on mainonnan teho ja vaikutus. FB toivoo, että Liftistä tulee standardi laajemminkin digitaaliseen mainontaan, kirjoittaa Adweek.


Toimitus

Kommentointi

Et ole kirjautunut

Mikali haluat jättää kommentin, sinun tulee kirjautua sisään

EIkö sinulla ole tunnusta? Rekisteröidy tästä


Nimi

Otsikko:

Kommentti: