Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje

AdProfit 2011 -kilpailun shortlistalle seitsemän työtä

Uutiset, Markkinointi & Mainonta, | tiistaina 14.02.2012 - Toimitus

Tuloksellista mainontaa palkitsevan AdProfit-kilpailun shortlista on valittu. Kisaan osallistui yhteensä 25 työtä, joista Paras lanseeraus -sarjaan yhdeksän, Paras kampanja -sarjaan kolmetoista ja Paras yhteiskunnallinen kampanja -sarjaan kolme työtä. Esituomaristojen arviointiprosessin jälkeen voitosta kilpailee seitsemän kampanjaa.

Lopulliset tulokset julkistetaan 22. maaliskuuta.

 

Loppukilpailussa ovat seuraavat työt:

Paras lanseeraus:

Kotipizza: Burgerpizza (Mainostoimisto KING, Toinen Helsinki)

Norwegian Air Shuttle ASA: Norwegian lanseeraus (N2 Helsinki, Vizeum)

Valio: Valio OLO Ruoansulatusjogurtti lanseeraus (SEK & GREY, Dagmar)

Paras kampanja:

Finnair: Finnair Local Hero Germany (SEK & GREY, Dagmar)

Leaf Suomi: Case Bilar (Family Inc., Toinen Helsinki)

 

Paras yhteiskunnallinen kampanja:

Turun Yliopisto: Vapaan kansan lahja vapaalle tieteelle - osa II (Lahtinen & Mantere Saatchi & Saatchi)

IOM ja Eduskunnan vähemmistövaltuutetun toimisto: Työ, jota kukaan ei haluaisi tehdä (Mainostoimisto KING)

Kolme esituomaristoa – tuloksellisuus ratkaisee

 

Kilpailutöiden esikarsinnasta ja shortlistan valinnasta vastasi kolme esituomaristoa, jotka koostuivat markkinoijista, mainonnan suunnittelijoista sekä mediasuunnittelun, tutkimuksen, opetuksen ja medioiden edustajista. Esituomarit arvioivat kilpailutyöt ottaen huomioon niiden strategian, toimenpiteet, budjetin ja tulokset suhteessa asetettuihin tavoitteisiin.

Ylituomaristo valitsee voittajat. Kilpailun tavoitteena on kiinnittää huomiota kampanjoiden tuloksellisuuteen, joka on töiden tärkein arviointikriteeri. Kilpailutyön on osoitettava selvä yhteys tuloksen parantumiseen tai annettava kiistaton näyttö muusta tuloksellisuudesta. Asetettujen tavoitteiden saavuttaminen on olennaista, ja sitä on voitava tulosten perusteella luotettavasti arvioida.

Voittajat julkistetaan maaliskuussa 2012

 

AdProfit 2011:n palkintojenjakojuhla on 22. maaliskuuta Ravintola Pörssissä Helsingissä. Kilpailun lopullisen ratkaisun tekee ylituomaristo: markkinointijohtaja Thomas Pimenoff, Nordea Suomi Oyj, toimitusjohtaja Mika Häyrinen Virta Mediacommunity, professori Terhi-Anna Wilska, Jyväskylän yliopisto, Torsti Tenhunen, Hasan & Partners, toimitusjohtaja Pirjo Ekman, Inspirans Oy ja kaupallinen johtaja Pia Kalsta, Nelonen Media.

Ylituomariston puheenjohtajana on Mainostajien Liiton hallituksen jäsen, toimitusjohtaja Esa Rautalinko, Honkarakenne Oyj. AdProfit-kilpailun järjestää Mainostajien Liitto.

 


Toimitus

Kommentointi

Et ole kirjautunut

Mikali haluat jättää kommentin, sinun tulee kirjautua sisään

EIkö sinulla ole tunnusta? Rekisteröidy tästä


Nimi

Otsikko:

Kommentti: