Aiheet - Markkinointi & Mainonta
Barometri 2008: Verkkomedia- ja sähköpostimainonta kasvavat eniten
ke 19.09.2007 - Toimitus
Mainostajien Liiton jäsenyritykset aikovat lisätä mainontaansa ensi vuonna erityisesti verkkomediassa ja sähköposteissa.”Mainostajat tarvitsevat parempia markkinointiviestinnän ostamisen palveluita erityisesti verkkomedian osalta”, toteaa Mainostajien Liiton toimitusjohtaja Ritva Hanski-Pitkäkoski. Lue uutinen ▸
Selvitys: Audin mainos puree parhaimmin
ke 19.09.2007 - Toimitus
Suomalaiset muistavat parhaiten teleoperaattoreiden mainonnan, mutta parhaina pidetään Audin mainoksia, joissa koira esittää pääosaa. Myös elintarvikevalmistajien Valion, Fazerin ja Saarioisen mainontaa arvostetaan. Huonoimmin muistetaan vähittäiskauppojen mainonta, ilmenee mediatoimisto MediaComin tekemästä selvityksestä. Lue uutinen ▸
EFFIE keräsi 63 osallistujaa
ti 18.09.2007 - Toimitus
Mainonnan tehokkuutta käsittelevään EFFIE-kisaan on ilmoitettu 63 kampanjaa. Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto MTL:n ja Suomen Markkinointiliitto MARK:n järjestämä EFFIE Finland –kilpailu keräsi ennätysmäärän markkinointikampanjoita määräaikaan mennessä. Kaikkiaan 63 kampanjaa yhteensä 90 sarjaosallistumisena on kilpailun historian ennätys. Lue uutinen ▸
Selvitys: Markkinointiviestintä siirtyy vauhdilla nettiin
ke 12.09.2007 - Toimitus
Pienet ja keskikokoiset yritykset siirtävät markkinointiviestintäänsä kiihtyvällä vauhdilla internetiin ohittaen pian sanomalehdet suosiossa. Helsingin Sanomat kertoo tänään, että digitaalinen viestintä on yritysten pääasiallinen kehittämiskohde lähitulevaisuudessa. Lue uutinen ▸
Mainonta kasvanut Suomessa tänä vuonna
pe 07.09.2007 - Toimitus
TNS Media Intelligencen seurannassa olevissa medioissa tammi-heinäkuussa mainonta kasvoi 6,5 % edellisen vuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Eniten kasvoi euromääräisesti elokuvamainonta ja toiseksi vilkkaimmin verkkomainonta. Lue uutinen ▸