Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje

Vuoden 2011 Kultasulka: Digitaalinen jalanjälki

Uutiset, | perjantaina 13.05.2011 - Toimitus

Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto MTL ry:n järjestämässä Kultasulka-kirjoituskilpailussa palkittiin tänä vuonna neljä teosta: kolme kirjaa ja yksi blogi. Shortlistalle nousi yhdeksän teosta, joista tuomaristo valitsi pitkän pohdinnan jälkeen kilpailussa palkittavat.

Kultasulka 2011 kunniakirja annettiin Antti Isokankaan & Riku Vassisen kirjalle ”Digitaalinen jalanjälki”. Hopeasulkia jaettiin kolme kappaletta: Marco Mäkisen & Anja Kahrin & Tuomas Kahrin kirja ”Brändi kulmahuoneeseen!”, Elina Koivumäen & Petteri Häkkäsen kirja: ”Markkinointijuridiikka 2010” ja Marco Mäkisen Kauppalehdessä julkaisema blogi http://sek.blogit.kauppalehti.fi .

Tuomariston perustelut

 
Kultasulka
 
Digitaalinen jalanjälki. Kirja on poikkeuksellisen hyvä kirja ajankohtaisesta ja paljon käsitellystä aiheesta. Kirja onnistuu keskittyessään substanssiin ja syihin olla sosiaalisessa mediassa sen sijaan, että esittelisi lukijalle alentuvasti tavan tweetata. Aihetta on käsitelty omaperäisellä, raikkaalla ja innostavalla tavalla. Teksti on lennokasta, ja taitavaa. Tämä sopii koulutuskäyttöön, mutta myös aihepiiristä kiinnostuneelle maallikolle, blogin perustamista miettivälle tai sosiaalista mediaa ihmettelevälle yritysjohtajalle.
 
Hopeasulat
 
Brändi kulmahuoneeseen! Kaikille markkinoinnin parissa työskenteleville sopiva kirja, jossa on kiinnostavasti ja helposti tartuttavassa muodossa dokumentoitu suomalaista markkinointiviestintää. Käytännön esimerkit raikastavat tekstiä ja antavat lukijalle mahdollisuuden kurkistaa kulissien taakse.
 
 

Markkinointijuridiikka 2010. Markkinointijuridiikan aiheesta on vaikea saada ymmärrettävää ja kiinnostavaa kirjaa myös ei-juristeille. Tämä kirja on onnistunut siinä poikkeuksellisen hyvin ja uskaltaa myös arvioida ja haastaa lainsäädäntöä. Jokaiselle yritysjohtajalle must luettavaa.
 
SEK – blogi (http://sek.blogit.kauppalehti.fi). Marco Mäkisen pitämässä blogissa on erinomaisia oivalluksia, se on raikkaan kantaaottava eikä mikään loppuun asti pyöristetty tylsä komiteamietintö. Blogi on laajalle yleisölle kiinnostava ja moderni tapa viestiä, joka vaatii jatkuvaa komittoitumista ja on kirjoittajalle haastava vuorovaikutteinen viestinnän muoto. Erityisesti raati kiitti kirjoituksia ”Jätkät me hävitään tämä!” ja ”Kun rahat ei riitä”.
 
Kultasulka tuomaristo
 
Vuoden 2011 Kultasulka-kilpailun raadin muodostivat viestintäkonsultti Kirsi Piha (Ellun Kanat Oy), johtaja, Matti Copeland (m&a ja ir, Basware Oyj), hallitusammattilainen, ekonomi Leena Paananen (Ovia Oy), hallituksen puheenjohtaja Jouni Heinonen (Viestintätoimisto Pohjoisranta Oy) ja MTL:n jäsenyyspäällikkö Satu Solin.
 
Kultasulka-kilpailusta
 
MTL on järjestänyt kirjoituskilpailun vuodesta 1978 lähtien, nimellä Kultasulka vuodesta 1986 alkaen. Kilpailussa on vuosien mittaan palkittu useita markkinointiviestinnän kirjoja, puheita ja artikkeleja.

Kultasulka-kilpailun tavoitteena on rohkaista ja kannustaa markkinointiviestinnän ammattilaisia jakamaan tietoaan ja osaamistaan sekä nostaa esiin hyviä toimialan kirjoituksia ja henkilöitä niiden takana. Hyvät tekstit lisäävät alan arvostusta ja ymmärtämystä myös liiketoiminnan johdon ja muiden vaikuttajien keskuudessa ja ovat arvokasta alan oppimateriaalia. Ne myös tarjoavat monipuolisesti, laadukkaasti ja mielenkiintoisesti tietoa markkinointiviestinnän eri keinojen käytön tuloksellisuudesta yritysten ja yhteisöjen tavoitteiden saavuttamisessa.

Shortlistalle nousseet teokset löytyvät http://www.mtl.fi/kultasulka_2011_sl


Toimitus

Kommentointi


Nimi:

Otsikko:

Kommentti: