Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje

Some vauhdittaa vähittäiskauppaa

Uutiset, Internet, | perjantaina 15.01.2016 - Toimitus

Sosiaalinen media sekä älypuhelinten yleistyminen tuovat mahdollisuuksia mutta myös lisäävät kuluttajien vähittäiskauppiaisiin kohdistamia odotuksia, todetaan Visa Europen vähittäiskaupan tulevaisuutta kartoittavassa Future of Retail -raportissa. Espanja, Iso-Britannia sekä Puola ovat Euroopan digitalisoituneimpia ja siten pioneereja tulevaisuuden vähittäiskaupassa, ja valmiita uudelle aikakaudelle, jolla yksilöllinen verkkokauppa sekä kivijalkakaupan ostokokemus yhdistyvät. Sosiaalinen media sekä lähipiirin kokemukset tukevat ostopäätösten tekemistä.

Visa Europen vähittäiskaupan tulevaisuutta analysoivassa raportissa selvitettiin vähittäiskauppiaiden kannalta keskeisiä kuluttajatrendejä, kuten monikanavaista ostamista, sosiaalisen median kasvavaa merkitystä ostoprosessissa sekä mobiiliteknologian roolia. Tutkimuksen tuloksista välittyy keskeisenä trendinä myös kuluttajien käyttäytymisen polarisaatio, koska talouskriisin seurauksena kuluttajat ovat harkitsevampia, ja hankkivat joko laadukkaita tuotteita tai tuotteita, joissa on lisäarvoa.


“Teknologian nopea kehittyminen sekä digitalisoituminen muuttavat ostokäyttäytymistä ja samalla kuluttajien vähittäiskauppiaisiin kohdistamia odotuksia. Visa Europen raportin perusteella näyttäisi siltä, että ostamista harkitaan aiempaa tarkemmin, ja kuluttajat kysyvät lähipiirinsä mielipiteitä sekä suosituksia ennen ostopäätöksen tekemistä. Älypuhelimet sekä sosiaalisen median kanavat toimivat tässä keskeisinä työkaluina”, kuvaa Vesa Tukonen, Visa Europen Suomen maajohtaja tiedotteessaan.


Toimitus

Kommentointi


Nimi:

Otsikko:

Kommentti: