Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje

Selvitys: Sosiaalisista medioista haetaan vielä vähän tietoa ostopäätöksiin

Uutiset, Internet, | maanantaina 25.08.2008 - Toimitus

Suomalaisista miehistä alle 30 prosenttia vierailee keskustelupalstoilla ostopäätöstä pohtiessaan, kun naisten vastaava luku on alle 20 prosenttia, todetaan viestintätoimisto Text 100:n selvityksessä. Hintavertailusivuja käyttää miehistä 55 prosenttia ja naisista 40 prosenttia.

Suomalaisista miehistä alle 30 prosenttia vierailee keskustelupalstoilla ostopäätöstä pohtiessaan, kun
naisten vastaava luku on alle 20 prosenttia, todetaan viestintätoimisto Text 100:n selvityksessä. Hintavertailusivuja
käyttää miehistä 55 prosenttia ja naisista 40 prosenttia.

“Facebookin ja blogien painoarvo osoittautui todella vähäiseksi verrattuna niiden esiintymiseen mediassa”, sanoo Suomen Text 100 Conexion viestintäkonsultti Kimmo Kuokka.

Pohjoismaissa sosiaalisia medioita käytetään eniten Suomessa. Kaiken kaikkiaan jopa 78 prosenttia suomalaisista vastaajista kertoi käyttäneensä sosiaalisia medioita. Erot eri Pohjoismaiden välillä olivat kuitenkin pienet. Vähiten sosiaalisia medioita käytetään Tanskassa, jossa niitä ilmoitti käyttävänsä vain 68 prosenttia vastaajista.

“Hintatieto vaikuttaa olevan useille kuluttajille ratkaisevin tekijä
ostopäätöstä tehtäessä. Esimerkiksi teknisten laitteiden hintoja ja
ostopaikkoja etsitään usein MBnetin hintaseurantasivustolta”, Kuokka kertoo.


Toimitus

Kommentointi

Et ole kirjautunut

Mikali haluat jättää kommentin, sinun tulee kirjautua sisään

EIkö sinulla ole tunnusta? Rekisteröidy tästä


Nimi

Otsikko:

Kommentti: